Hoe zijn jullie aan je natuurlijke huisvesting gekomen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:55

Ik ben nu bezig een natuurlijk(ere) stalling op te zetten, heb alleen nog een mede huurder nodig!!

Hier in de buurt is niets te vinden totdat ik dus hier een soort stadsweide kon huren. Met stalletje en groot erf, en 2 kleine weitjes. Je kan hier heel makkelijk een stal maken met groot half verhard half zand uitloop, en er zijn 2 grasweitjes waar ze met goed weer ook toegang toe hebben!!
Daarbij wel goede uitrijmogelijkheden, bak, licht, en (voor deze omgeving dan) niet zo duur!

Duuusss, als iemand iemand weet die in omgeving almere/bussum/weesp zoekt...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:59

Dat probleem had ik ook... ik had wat gevonden, maar toen nog een medehuurder.
Ik zou de nadruk niet te veel leggen op het natural verhaal, maar gewoon omschrijven zoals het is. Eventueel met foto's erbij.

De ponies die nu bij mijn paard staan hebben een eigenaar die niet echt met natuurlijk paardhouden bezig is, en dat hoeft voor mij ook niet. Zorg ervoor dat jij de regels opstelt en geef ook duidelijk aan in je advertentie wat de bedoeling is!

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:22

Ik ben sinds kort ook op zoek naar wat anders. Niet omdat ik de stal slecht vind waar ik nu sta maar het kan altijd beter En dan beter voor de paarden.
Ik zoek een plekje waar ze gewoon 24/7 buiten kunnen met schuilstal.
Nu staan ze in de winter van 10-16 in de paddock, 's zomers deze tijden in de wei tot midden zomer van 8-22 in de wei. Maar toch.. ik wil ze graag 24/7 buiten hebben zodat ze continu kunnen lopen. En dat vinden valt nog niet mee, ik heb al diverse advertenties staan en ik cross wat rond. Dus ik ben benieuwd of ik het ooit nog ga vinden

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:55

Zeker omgeving dronten is idd erg moeilijk!

Blend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 01:47

Toydoll schreef:
Duuusss, als iemand iemand weet die in omgeving almere/bussum/weesp zoekt...

Ja had je topic al zien staan, lijkt mij heerlijk! Zijn er al mensen die gereageerd hebben? Lijkt me toch een buitenkansje!

Ik ben ook wat aan het neuzen hier in de buurt, en heb al contact gehad met de gemeente. Hellaas nog zonder succes maar dat geeft niet ik zoek gewoon rustig verder.

Blend

Re: Hoe zijn jullie aan je natuurlijke huisvesting gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 16:35

Ik wil graag een advertentie zetten op marktplaats e.d. maar ik weet niet precies wat ik moet schrijven. Iets wat kant en klaar is is natuurlijk leuk, maar ik zou het ook helemaal niet erg vinden om er zelf wat moois van te maken (met handige schoonvader) Ik heb in mijn hoofd zoiets als Toydoll. Maar hoe verpak ik dat mooi in een advertentie zodat er mensen reageren die het eventueel al hebben staan, maar ook mensen die een stukje verhuren waarop het nog niet zo is, maar wel mogelijk om het te maken. (zie je ik kan het hier al zo moeilijk verwoorden ) Iemand ideeën of tips???

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:49

Lastig!

Ik heb inderdaad ook zelf wat van mijn stukje gemaakt, is eigenlijk ook nog heel leuk om te doen, maar je moet wel van klussen houden

Ik zou vragen om een weiland met schuilmogelijkheid misschien?

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 17:09

Nou klussen in het algemeen hou ik niet zo van, maar als het met paarden te maken heeft ben ik wel te porren hoor!! Denk zelfs dat mijn schoonvader geen rust krijgt, en vriendje en wie er dan ook maar zou komen helpen, hihihi

Tja wat die advertentie betreft is het heel moeilijk.
Ik had laatst contact met iemand via mail die een beetje "boer" is. In de hoop dat hij misschien wat wist, maar hij begon gelijk al heel moeilijk te doen dat een paard niet in deze buurt 24/7 naar buiten kon, i.v.m. onkruid, drassige bodem bla bla bla. (met de mededeling dat een echte kenner dat moet weten )
Hij vond het ook een beetje raar geloof ik dat ik niet opzoek was naar een mooie pensionstal, zoals zijn buren hebben.
In mijn tweede mail heb ik goed uitgelegt over wat ik wél zocht, alleen was die mail errug lang geworden en heeft hij nooit meer terug gemailt.
Hij zal wel denken raar mens

Evenaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:03

Hetzelfde probleem hadden wij ook Brenbal, dat boeren het al voor zich zie dat hun kostbare wei vertrapt word door paardenvoeten.
Wij hebben echt overal rondgevraagd en uiteindelijk hebben we een boer gevonde die het een leuk plan vind.
Wat we krijgen? Het betonpad waar 's zomers de koeien over naar de weide gaan met een heel klein aangrenzend weitje (bak-formaat) wat wel vertrapt mag worden. Daarop komt een oude fietsstalling en de drassige wei willen we voor een deel verharden en een deel grastegels op leggen met daarbovenop evt. zand
Ze hebben dan dus een stukje beton, gras/modder en rubber/zand tot hun beschikking in de winter. In de zomer gaan ze 24/7 de wei op met de pinken.

e_horse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:33

Er zijn hier in de buurt (omgeving heerhugowaard) best wat weitjes te huren bij een boerderij. Maar het nadeel is dat het gras erg modderig wordt in de winter. Dat moet wel mogen, anders kun je beter iets van jezelf hebben..

janet35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:57

Wij wonen met onze paarden , bouvier , witte herder en kat op een boerderij met ruim 4 hectare land in Duitsland

Vlak over de grens (20minuten) en aan de rand van een heerlijk bos (500 hectare)

Hier zijn de huizen nog wel betaalbaar (vanaf 30.000 euro)
Maar je moet natuurlijk wel in Duitsland willen wonen en je moet ook aan inkomen denken, hoe ga ik het doen met werken etc.

Ik kan alleen voor onszelf spreken, wij vinden het hier geweldig!

lind_fura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 14:41

heyhey

ik heb het geluk gehad dat wij een stukje land kunnen gebruiken, 2 hectare, lekker tussen de bomen en weg van de verharde wegen.
ik heb twee ijslanders dus die staan heerlijk het hele jaar door buiten, lekker doen wat ze zelf willen en lekker paard zijn. ze staan overigens in een grotere kudde van ijslanders en dat vind ik ook echt een grote plus.

groetjes

14081986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:24

Hoi,

Wij hebben zelf een stuk land van ongeveer 7 hectare, soort natuur terrein, gras en natuurlijke schuilplekken: bos. Ik heb er zelf 2 paardjes lopen en we hebben er 6 van anderen lopen.
Ze lopen altijd buiten weer of geen weer.
We hebben wel een schuilstal maar die wordt nooit gebruikt, dus hebben we er maar een hooiopslag van gemaakt.

angelaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 11:59

Ik heb na heel lang zoeken toch mijn plekje gevonden.
Ik woon zelf ook in Rotterdam en kwam er al snel achter dat ik het toch buiten Rotterdam moest gaan zoeken, ik heb toen een advertentie geplaatste op marktplaats en daar reageerde al snel en vrouw op.
Zij was zelf heel erg bezig om de paarden op en natuurlijke manier te houden, de paarden hebben 1 grote stal die altijd open staat daarvoor tegels en dan kunnen ze doorlopen naar de paddock en als ze nog verder doorlopen en goed gedraineerde bak en nog wat verder kunnen ze het weiland in.
Ik heb hier zo lang naar gezocht en heb het uiteindelijk gevonden.
Ik moet er wat verder voor reiden maar dat heb ik er zeker voor over