Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
love_lucca schreef:Maar ik vind het wel goed als je paard een hoef probleem heeft en het met speciale ijzers verholpen kan worden
Anouar15 schreef:Dat je het probleem zelf niet weg neemt maar de symptonen. Dat doen de meeste hoefijzers. Sommige hoeven kunnen niet over de straat omdat ze zacht zijn (niet getraint), timmer er een ijzer onder en het paard kan op de weg lopen. De symptonen zijn weg, het gevoelig lopen. De oorzaak niet, een zachte (ongetrainde) hoef. Sterker nog, de hoef wordt nog zachter door de ijzers.
Niet alleen bij hoefijzers hoor, de halve paardenwereld bestaat uit symptoonbestrijding, jammer genoeg.
Maar we gaan off topic
Ineke2 schreef:Ik krijg wel is de vraag van mensen waar ik voorbij rijd waarom ik geen ijzers onder mijn paard's voetjes heb. Dan zeg ik gewoon dat hij ze niet nodig heeft, omdat zijn hoeven niet te snel afslijten.
Dan is het gewoon goed en krijg ik een reactie als: "Ooo ik dacht dat ijzers verplicht waren op de openbare weg"
Ludora schreef:Hier een niet natural.....
Ik snap de discussie zo ie zo niet![]()
Als jij voor jou paard kiest geen ijzers te doen dan niet, kies je er wel voor dan wel. Iedereen heeft toch een eigen standpunt.
Met voorop gesteld dat een dier er niet onder lijd, vindt ik dat iedereen zelf moet bepalen wat je doet. De een rijdt wel met bit de ander niet. Het is toch dat IK weet waar ik mee bezig ben.... Dat een ander VIND dat het anders kan, prima, maar het is MIJN hobby en MIJN paard en MIJN geld.
(dus wel met het welzijn van het dier vooropgesteld)
Waarom dan een discussie ??
smurf schreef:je bent niet natural zeg je zelf al, je hebt geen idee wat wel naturals allemaal te verdedigen hebben, dag in dag uit omdat niet naturals niet accepteren dat ze het anders doen.
Als je niet volgens de algemeen geldende norm handelt in NL, ben je vogelvrij en moet je je voor alles en iedereen verantwoorden, zo is het nu eenmaal in dit calvinistische landje
Anouar15 schreef:Het wordt nog wat als Anouar straks 's nachts buiten moet blijven. Dan heb ik de halve stal op m'n dak omdat hij de eerst week de hele avond bij het hek staat te zeuren. Dat is zielig, want blijkbaar vind hij het zo fijn op stal. Ja, omdat z'n eten daar hapklaar geserveerd wordt en hij het buiten zelf moet plukken. Dat vind ik geen reden om hem binnen te zetten.