Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
randalinpony schreef:En buiten rijden, ligt aan het paard, vind ik. Met de moeder van mijn Robijn ging ik zonder zadel, met alleen een halstertje naar de weide, langs een drukke 80weg. Maar dat is niet voor ieder paard, en pas als je elkaar door en door kent, vind ik.
sanne_shelly schreef:randalinpony schreef:En buiten rijden, ligt aan het paard, vind ik. Met de moeder van mijn Robijn ging ik zonder zadel, met alleen een halstertje naar de weide, langs een drukke 80weg. Maar dat is niet voor ieder paard, en pas als je elkaar door en door kent, vind ik.
stel je voor dat je paard een keer WEL goed schrikt... hoe goed je elkaar ook kent... ik vind dat een beetje het gevaar opzoeken... je hebt nooit echt een noodrem bij je...
sanne_shelly schreef:ja ok maar je hebt wel een stuur... je hebt iig MEER te vertellen dan zonder hoofdstel.. maar dat is mijn mening
randalinpony schreef:En als dat niet zo is, kan je nog zon toeters en bellen (pessoa, slof,weet ik wat) aan je paard hangen... als een paard gaat, gaat ie toch. Of hij draait om of springt opzij.
Jovarna schreef:sanne_shelly schreef:ja ok maar je hebt wel een stuur... je hebt iig MEER te vertellen dan zonder hoofdstel.. maar dat is mijn mening
Even een vraagje:
Is dit jouw mening gebaseerd op eigen ervaring?
randalinpony schreef:Het ligt wel aan het paard. Mijn dominante ruin die gewoon niet zo gevoelig is, gaat niet met de neusriem naar buiten. Daar maakt hij zich stoer en dan komen we niet waar ik wil.Dan kies ik voor bit, en meer "gezag".
sanne_shelly schreef:ervaring vanuit de bak ja... op de weg probeer ik t niet eensmaar dat is mijn id.. ook komt er nog bij dat wij vlak bij de provinciale weg staan... sommige mensen hebben een bos naast hun stal ofzo.. dan ligt het wel anders denk ik
Arabesk schreef:hoe krijg je m in vredesnaam zo ver?
Bandida schreef:Even wat reclame![]()
Homo Caballus
Over optomingsloos rijden staat op deze website (behalve mooie plaatjes) het een en ander te lezen. Het gaat niet erg diep in op verzameling, maar de basis staat er en je kan er altijd vragen over stellen. De inhoud is van HC (hier op bokt) en het knutselwerk is van mezelf.