Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

, vandaar dat de hoefwand ook alleen van de zijkant was ingescheurd. Ze heeft het zo ver nu mogelijk was bijgesteld....en het was ECHT duidelijk te zien. Achter had ze een kneuzing (had ik ook al gezien) en dat moet als het goed is nu ook weer bij trekken. De zolen zijn nu weer dus gelijk......en ik zag dat ze nu ook weer anders en beterder loopt
. Ze moet er alleen nu nog even aan wennen om haar voorvoeten goed af te rollen. Ze hoeft nu gelukkig niet al haar gewicht op de hoefwand te dragen....
) maar op den duur als je dat blijft doen worden ze weer hard en maken ze een soort eeltvorming aan waardoor je gewoon over steentjes enzo kan rijden. nu heb ik nergens meer last van en ik kan gewoon over de weg en over kiezelsteentjes zonder dat alles afscheurt. het is ook niet zo moeilijk. je vijlt aan de onderkant zodat alles goed vlak word en je zet de hoef op een bok ofzo zodat je de rand aan de onderkant kan vijlen en hem mooi rond kan houden. een paard gaat gewoon op zijn hoeven lopen net zoals wilde paarden. het vijlen staat gelijk aan de steentjes waar wilde paarden op lopen die hun hoeven afschuren en hard houden. net zoals dat mensen veel op hun blote voeten lopen. dan krijg je ook veel eelt en heb je geen last meer van harde ondergrond.