Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Toad schreef:Ik vind het raar dat in de Bit staat dat met bit rijden slecht is.
Ik vind met bitloos hoofdstel rijden juist slecht, aangezien iets op de neus sterker inwerkt dan in de mond.
Shanna schreef:en wil je echt paard vriendelijk zijn dan rijd je geheel zonder optoming, of nog beter; DAN RIJD JE NIET!
Toad schreef:Ik vind het raar dat in de Bit staat dat met bit rijden slecht is.
Navanja schreef:maar een dunner bit is scherper dat weet iedereen
EquiDJ schreef:We moeten is ophouden alles zo zwart-wit te zien (bit is per definitie slecht, bitloos rijden is per definitie slecht enz. enz.,
maar is wat meer naar het individuele paard gaan kijken.
Wendy schreef:Navanja schreef:maar een dunner bit is scherper dat weet iedereen
Onzin
T@nj@ schreef:EquiDJ schreef:We moeten is ophouden alles zo zwart-wit te zien (bit is per definitie slecht, bitloos rijden is per definitie slecht enz. enz.,
maar is wat meer naar het individuele paard gaan kijken.AMEN!!!
gollempje schreef:hoezo is dat onzin?
wat doet dan een dunner bit?
gollempje schreef:is een dubbel gebroken bit dan wel beter dan een enkel gebroken?
sorry voor dit offtopic....
Citaat:ik ben bang dat ik haar niet kan houden zonder bit.is eriemand die daar ervaring mee heeft?
Jovarna schreef:Toad schreef:Ik vind het raar dat in de Bit staat dat met bit rijden slecht is.
Heb je het betreffende artikel gelezen?
gollempje schreef:is een dubbel gebroken bit dan wel beter dan een enkel gebroken?
sorry voor dit offtopic....
Citaat:Renza schreef:
Rijd zelf meestal gewoon met bit, ook weleens met alleen een touwtje om de hals gereden, dat ging ook prima, maar merkte wel dat ik toch wat minder te vertellen had (paard is wel heel braaf, dus dat maakte niet uit, maar kan me voorstellen dat het met een wat drukker paard wel fijn is om iets meer te kunnen zeggen).