Ik ben nog niet zo heel lang bezig met NH en ben zelf nog alles aan het uitzoeken, en door m'n onzekerheid wordt 'k soms ook gek. Ik sta tussen twee vuren... Enerzijds NH en anderzijds de traditionele manier van paarden houden en met paarden omgaan... En soms denk 'k van: wat ik doe, is dat wel goed voor het paard? Ik wil natuurlijk het beste... Ben nu bezig met een paardje dat nog niet zadelmak is. Ben grondwerk met haar aan het doen en 'k ben van plan om haar ijzerloos te laten (ze heeft nog nooit ijzers onder haar voeten gehad en wat mij betreft zal ze dat ook nooit krijgen) maar als 'k dat tegen m'n tante zeg (mijn paardje staat bij m'n tante haar paarden op wei) zegt ze dat 'k m'n paard kapot maak daardoor en zij zegt dat minstens de voorhoeven beslagen moeten zijn, de uitleg die ze geeft is aanneembaar, maar de uitleg die ik gekregen heb waarom zonder ijzers vind 'k ook aannemelijk... Achja ik denk dat alles zich wel uitwijst met de tijd. Ik zit voor de moment met enorm véél vragen... Ik heb al iemand gecontacteerd om les te nemen en die persoon zal niet weten wat haar overkomt als 'k daar al m'n vragen op afvuur