Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
angela88 schreef:
Dit is een foto van de hoef na het wegsnijden van de hoefzweer. Zoals je ziet was het een behoorlijk gat.
Mijn paard werd trouwens (naast mezelf) ook door Klaas Feuth bekapt.
nielsd schreef:Het hamgt er heel erg vanaf zoals ik al zei, wie het beapt. Je hebt inderdaad NB'ers en dat zijn van die halve sekte leiders, maar je hebt ook NB'ers die kijken wat goed is voor je paard.
Als het paard goed loopt dan kan je natuurlijk gewoon traditioneel blijven bekappen maar als de hoeven gewoon niet goed zijn dan kan je het eens proberen misschien is het voor jouw paard juist goed.
Ik zal wat foto's maken van de hoeven van onze (gezonde) paarden.
orion1996 schreef:Ik krijg het idee bij de dingen die ik heb gelezen op internet dat er dan dus mensen zijn die zelf niet weten waar ze mee bezig zijn. Ze noemen het dan natuurlijk bekappen, maar doen dus Strasser, maar zetten wel neer dat dat natuurlijk bekappen is. Ik heb ook het een en ander over Strasser gelezen, maar zijn er geen natuurlijke bekappers dan die volgens dit principe werken als het snel genoeg gaat of zijn dit echt 2 los staande dingen?
Zal straks nog even kijken of je nog niet in slaap gevallen bent van de vragen beantwoorden, anders mag het morgen ook hoor
orion1996 schreef:Ik heb nog 1 vraagje.
Hoe lang worden paarden al natuurlijk bekapt door mensen op deze manier?
En zijn daar op de lange duur al dingen over bekend? (als je paard bv altijd op de krappe ijzers staat maakt die erg veel kans op HKO bv)