hoe vaak moet je dit doen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 17:14

Citaat:
ik wil je nog veel meer truucs leren als je wilt!!!

zo lang je Parelli oefeningen nog als "truucs" omschrijft, heb je het idee erachter nog niet ontdekt. Jammer, maar blijf vooral lezen en dvd's kijken en bijeenkomsten bezoeken, misschien kom je er dan nog eens achter

Tanja

Re: hoe vaak moet je dit doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:03

CarS, thanks! Ik ben idd. al heel wat jaren bezig om mijn paarden zo natuurlijk mogelijk te behandelen. Nog voor de hele NH hype begon was ik daar net als vele anderen hier gewoon al mee bezig met mijn paarden.
Boekjes lees ik niet echt, heb ze wel en haal daar af en toe wat bruikbaars uit en verder lees ik veel op internet en ga ik met mijn paarden om door middel van logisch nadenken. Ik doe niet duidelijk aan bijv. Parelli of Voest of wat/wie dan ook maar gebruik wel dingen die zij ook gebruiken, alleen doe ik dat dus al jaren lang omdat ik het niet meer dan logisch vind.

peaches schreef:
ik wil alleen zeggen dat omdat mensen vaak geen andere manier weten dan je paard maar gaan schoppen en er vaak niet bij stil staan dat het ook anders kan. Zelfs met hengsten! ik zeg niet dat ik bij jou kom en met mn vingertje zwaai en dat de hengsten uit mijn buurt blijven maar zoiets moet je ook in fases opbouwen! zodat je op een gegeven moment zo ver bent dat je door duidelijke lichaams taal je paard al duidelijk moet kunnen maken dat hij niet in jou space moet komen.

Ach, ik ben inmiddels ruim 30 jaar intensief met paarden bezig, volgens mij kom ik een heel eind hoor, jij laat het zo klinken of ik net kom kijken Ik leer iedere dag weer bij van mijn paarden hoor en dat zal de rest van mijn leven zo blijven gaan, met paarden blijf je nou eenmaal leren (als je er voor open staat tenminste)
Vraagje, je kent vast het filmpje "Horsefeelings" wel? Dat lukt mij dus nog niet met mijn paarden maar ik ben zo ongeveer op de helft met 1 van de hengsten en ook met 1 van de ruinen. Een paard wat mij niet respecteerd zal dat never en nooit voor mij doen.

peaches schreef:
Ik weet ook wel dat hengsten onvoorspelbaar kunnen zijn en heel erg speels en graag uittesten waar hun grenzen zijn en vaak laten ze dat niet bij 1 keer...daarom vind ik het belangrijk voor mezelf dat ik een paard duidelijk kan maken "op een paard vriendelijk manier"dat hij mijn space ook moet respecteren. Vergt heel veel tijd....maar je krijgt er ook veel voor terug.

Tuurlijk Nogmaals en dan hou ik er echt mee op hoor want ik heb het gevoel hier tegen een muur te zitten praten, ik heb het NIET over paarden die in mijn space komen, ik heb het over hengsten en ruinen die gewoon in een groep staan en iedere dag een strijd willen aangaan met elkaar en dan ook met mij over wie de baas is. Heb je wel eens gezien hoe dat er bij hengsten aan toe gaat? Aan je reactie te zien denk ik van niet. Ze mogen gerust allemaal bij mij in mijn "space" komen hoor (zolang ík dat wil dus, ik ben nog steeds de baas), maar ga niet proberen de baas over mij te worden want dat pik ik niet.
Hoe denk je zelf dat het er in een kudde in het wild aantoe gaat? Niet anders dan bij mij hoor (alleen kan een paard veel harder schoppen dan ik dat kan )

@ Smurf, precies! Zo lang iemand het over trucjes heeft terwijl het zou moeten gaan over een de natuurlijke omgang met paarden, zal deze persoon niet echt serieus genomen worden lijkt mij.