Drie weken geleden is de osteopaar ook bij onze twee paarden geweest. Bij Delphi zat er een blokkade bij de lendewervels, zij moest een week rust, en toen langzaam opbouwen. Mijn instructrice vond het verschil waanzinnig en ik voelde het ook enorm. Delphi kon veel makkelijker verzamelen, was minder "scheef" en gaf veel makkelijker na. Ik had ook meteen gelijke druk op beide teugels, nomaal moet ik daar tijdens het rijden echt naar toe werken. Allegria moest ik juist wel meteen gaan rijden, zij zet namelijk makkelijk haar nek vast en drukt haar rug weg, dus ik moest meteen lekker over de rug rijden. Ook bij haar merkte ik zeker verschil, ze was o.a. losser in de achterhand.
@Abtheman, ik hoop dat jou paard ook zoveel baat bij de behandeling heeft! Er zijn trouwens veel meer osteopaten in NL, de opleiding zit in belgie ICREO o.i.d. op hun site staat een overzicht van de ostheopaten ook in NL.
Vandaag er weer op gekropen, met zijn nieuwe zadel. Dat voelde niet geheel onwennig, want hij had hetzelfde zadel van Merrit wel eens opgehad.
Toen ik op hem zat, voelde hij recht aan! Helaas smeerde hij hem direct toen we gingen draven. Ik heb hem flink op zijn sodemieter gegeven. Dat hielp.
De bochten rechts om ,kon hij best heel aardig nemen! E nwe hebbe nvoor t eerst een paar pasjes wijken voor de kuit op zijn moeilijke kant gedaan ,dat kon hij voorheem echt niet, wel op zijn makkelijke kant. Hetzelfde gold voor zijwaarts, dat lukte ook! En ik kon de voltes afmaken! Normaal voelde de volte altijd aan alsof hij de bocht uitvloog. Dat was nu echt niet zo.
bij mij komt de osteopaath 1 keer per half jaar gewoon voor controle ik vind het een prima manier om een paard te begeleiden en de evt. aanwezige problemen op te lossen het is relatief goedkoop omdat 1 behandeling meestal voldoende is
dit in tegenstelling tot allerlei andere goeroe's die je keer op keer terug laten komen en daarmee flink hun zakken vullen met jou geld
b.t.w. ik ga zelf ook naar de osteopaath en ik ben er gigantisch van opgeknapt.. eigenlijk zou iedereen dat moeten doen het is een wereld van verschil
Wat betalen jullie voor een behandeling ?
ik betaal 85 euro per behandeling heeft het paard niets (en dat gebeurd wel eens) hoef ik niets te betalen hij komt voor minimaal 4 paarden want hij moet een flink stuk rijden (hij komt uit belgie)