Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:kun je misschien uitleggen hoe je het voor elkaar krijgt dat Pablo zijn hoofd in de juiste houding draagt?
Citaat:en wat doe je als hij bijvoorbeeld zijn binnenachterbeen niet voor zijn buitenachterbeen maar erachter neerzet.
Citaat:wat doe je als hij niet bij je wil blijven, enzovoorts. bovendien denk ik niet dat zomaar iedereen met een touw om de hals kan werken. ieder paard reageert anders en degene die ermee werkt moet wel eventuele problemen bij het aanleren van oefeningen op kunnen lossen.
Citaat:als ik het goed heb begrepen vraagt AM om oefeningen onder het zadel. en het lijkt mij dat het niet slecht zou zijn als dat ook nog enigzins aansluit aan de informatie die ze van haar lesgeefster krijgt.
en Josien veel plezier met je monoloog over hoe geweldig je bent. 
Ons doel is immers met zo min mogelijk contact met het bit zoveel mogelijk rijden op benen, zit en neckreining. josien schreef:Daar is niks mis mee maar is geen gymnatiserende werking omdat het paard niet dragend gebogen word.
Daarbij als je wijken voor de kuit op de parelli manier doet dan is het meer vallend opzij gaan dan zijn binnenachterbeen dragend onder zetten en daardoor rond worden in zijn lichaam.
) en toch zijn we de eerste les al flink aan de gang gegaan met stelling en buiging en eerste begin van schouderbinnen. De termen klinken allemaal heel sjiek en een goede uitvoering van een oefening is ook wel erg moeilijk, maar toch lukt het allemaal best redelijk tijdens de les.