Wat vinden jullie tot nu toe van Naturals?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:47

Ik heb geen moeite met de zgn. "niet-naturals", hoe bepaal je in welke mate iemand "natural" is, dat ze hier komen kijken geeft al aan dat het hun interesse heeft. Iedereen is welkom, en een "besloten" subforum vind ik een eng idee

Sorry, AM/Anya. Ik heb over dat pb stukje heen gelezen, anders had ik ze niet in dit topic geplaatst.

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:08

Ik vind het hier gezellig Lekker teuten met gelijkgestemden en af en toe een frisse wind erdoor. Met niet-naturals heb ik ook geen problemen, tenminste als ze ook openstaan voor andere methodes.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 10:37

ik vind het hier ook gezellig. niet-naturals heb ik ook geen problemen mee.

Huertecilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 22:48

Arabesk schreef:
hoewel ik niet veel meer op bokt heb gezeten de laastse tijd vind ik het wel fijn zo'n eigen hoekje op bokt

Maak 'hokje' van 'hoekje' en je weet waarom ik het een sóf-idee vind; de Bokt-hoofdstroom krijgt er nu zelfs zijdelings weinig meer van mee.
Als zelfbevredingsclubje prima, maar in een breder plaatje

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 09:52

Huertecilla schreef:
Arabesk schreef:
hoewel ik niet veel meer op bokt heb gezeten de laastse tijd vind ik het wel fijn zo'n eigen hoekje op bokt

Maak 'hokje' van 'hoekje' en je weet waarom ik het een sóf-idee vind; de Bokt-hoofdstroom krijgt er nu zelfs zijdelings weinig meer van mee.
Als zelfbevredingsclubje prima, maar in een breder plaatje

Waarom ben je hier dan?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:18

Op zich vind ik trouwens wel jammer dat het zo'n 'verborgen' hoekje is.

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 10:40

da's wel waar, maar is het niet zo dat mensen die geinteresseerd zijn toch wel een kijkje komen nemen? En is het zo dat mensen die (tot nu toe) niet geinteresseerd zijn dit wel gaan worden indien we niet in een "verborgen" hoekje zitten?
't is zo wel een stuk overzichtelijker voor onszelf hahaha

Tanja

Re: Wat vinden jullie tot nu toe van Naturals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:24

Dit topic is een tussen evaluatie, iedereen mag zijn mening geven of ze het wel waarderen of niet, HC vind het niets dus is het wel fijn dat hij dit hier ook meld want daar is het topic voor.

Ben het er niet mee eens dat dit een verborgen hoekje is, toen alle topics nog over heel Bokt verspreid stonden vond ik het allemaal een stuk lastiger te vinden, nu is het simpel Naturals aanklikken en hoppa, ik heb alles op een rij.
Ook niet naturals weten dit "hoekje" of "hokje" hoe je het ook wil noemen, goed te vinden en juist de mensen die nog niet echt natural zijn maar wel interesse hebben, kunnen alles nu mooi overzichtelijk lezen, dat vind ik erg prettig.
Het zou absoluut niet een besloten groep moeten worden zoals ze bijvoorbeeld bij BVT willen, dat zou het hele Naturals absoluut niet ten goede komen, ik lees graag ook de mening van bijvoorbeeld een niet Natural, dat brengt vaak ook een hoop licht op een bepaald geval.

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:13

T@nj@ schreef:
Het zou absoluut niet een besloten groep moeten worden zoals ze bijvoorbeeld bij BVT willen, dat zou het hele Naturals absoluut niet ten goede komen, ik lees graag ook de mening van bijvoorbeeld een niet Natural, dat brengt vaak ook een hoop licht op een bepaald geval.

Precies!

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:30

Ja ik vond het ook goed zo. En de mensen die echt geintresseerd zijn die komen ook wel hier en dat is prima. Beter als dat gezeik elke keer als iemand een topic opent en half bokt erover heen valt. Je kon bijna nergens meer in reageren omdat je dan compleet afgebrand werd, nou daar pas ik voor.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:33

Cookies, je wordt alleen compleet afgebrand als je je laat afbranden. Discussie zal er altijd blijven. En dat is maar goed ook. Zelfs onder de NH-ers zijn al zoveel verschillende stromingen, dat die het zeker niet allemaal met elkaar eens zijn.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 14:51

Ja ik vond het ook goed dat er discussie is daar leert iedereen weer wat van. Maar ik denk dat je het wel met me eens bent dat als een topic over bijvoorbeeld ijzers/ijzerloos geplaats word dat het dan meestal tot een hoop ellende komt. Mensen stellen gewoon een vraag of een paard ijzerloos kan en hup gelijk wordt er van bijde kanten een stelling in genomen. Prima ook nix mis mee maar meestal vallen er zeer harde woorden en word de boel uit verband getrokken. Daarom houden een groot aantal nb'ers hun mond maar en word het dus maar eenzijdig belicht.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:38

Dat klopt!
Maar je zegt het zelf al: er wordt van beide kanten stelling genomen. Zwaar stelling. Want er is een groep die roept dat pakweg natural balance de enige goede methode is, en je dus bijna misdadig bezig bent als je je paard niet zo bekapt. Andersom is er ook een groep die helemaal niets van pakweg weer natural balance moet hebben en dat weer haast misdadig noemt.

Dit gebeurt altijd als mensen zich wederzijds in schutterputjes ingraven. Dan discussieer je niet meer, dan schreeuw je elkaar meningen toe

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:43

Anya schreef:
Dat klopt!
Maar je zegt het zelf al: er wordt van beide kanten stelling genomen. Zwaar stelling. Want er is een groep die roept dat pakweg natural balance de enige goede methode is, en je dus bijna misdadig bezig bent als je je paard niet zo bekapt. Andersom is er ook een groep die helemaal niets van pakweg weer natural balance moet hebben en dat weer haast misdadig noemt.

Dit gebeurt altijd als mensen zich wederzijds in schutterputjes ingraven. Dan discussieer je niet meer, dan schreeuw je elkaar meningen toe

Precies!!! En daarom is het zo fijn dat er hier een apart topic is voor degene die echt antwoord op hun vragen willen. En als ze dan de mening van de "tegenpartij" willen horen dan kunnen ze dat fijn bij vraag maar raak horen. Meestal wordt het door al dat geschreeuw zo onoverzichtelijk dat de topicstarter door de bomen het bos niet meer ziet en dat is zonde.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:34

T@nj@ schreef:
... juist de mensen die nog niet echt natural zijn maar wel interesse hebben, kunnen alles nu mooi overzichtelijk lezen, dat vind ik erg prettig.

Terwijl de mensen die er het verst van weg staan, dus hun perspectief er het meest mee zouden kunnen verdiepen er niet meer mee in aanraking komen......

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:35

Nou HC dat is wel kort door de bocht hoor. Het is openbaar, het is terug te vinden, er zijn tig forums over NH, er lopen NH-topics in de huiskamer.

Huertecilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:47

Jossie schreef:
Waarom ben je hier dan?

1. weinig
2. evalueren

Wat ik op Bokt doe is hetzelfde als waarom ik hier te paard op fiëstas deelneem: het verdiepen van het perspectief. Van mezelf en dat van anderen.

Ik vind het triest dat o.a. deze subgroep een stroming kent die dit niet wil, zich zelfs wil áfsluiten.

Ik vind de niet altijd even positieve interactie op Bokt een kleine prijs voor het licht dat van andere kanten op onderwerpen geschenen wordt en zo voor iedereen van alle kanten belicht te zien is.

Prediken voor eigen parochie leidt noch tot verdieping noch tot verbreding.

Sorry Anya; onder de algemene topics is het veel zichtbaarder, daar kan je niets anders van maken. Nu moet men bewust twee keer vaker en nog gericht ook aanklikken.
Minder belichting bij de hoofdstroom is minder aandacht ervoor, hoe je dat ook wendt of keert en ík vind dat in een breder verband en groter belang erg jammer.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:52

HC mensen kunnen (nu even niet, maar in de toekomst weer) forums uitzetten. Bijvoorbeeld oudere ruiters die de jeugdforums uitzetten. WN-ers die rijtechnisch uitzetten (is toch alleen dressuur). Mensen die niets met fokken hebben die f&a uitzetten. Dat gebeurde al in het verleden. Dan zie je niets meer van het betreffende forum. Zoveel mensen hadden uit het zadel ook niet aanstaan in de vorige boktversie. Dus ik kan er wel degelijk wat anders van maken

Dat is waarom er nu een test met subs loopt. In principe kunnen op meer plekken subs komen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 19:26

Dat zou fijn zijn als dat weer terug komt, ik zit maar op een paar fora, kan ik de rest weer uit zetten

Hc, hier wil niemand de boel toch afsluiten? Of heb ik daar overheen gelezen. Ik weet dat ze dat bij BVT willen en heb juist hier gemeld dat ik dat persoonlijk voor Naturals niet zou willen, moet toegankelijk blijven voor iedereen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 19:43

Vind ik ook, het moet juist toegankelijk blijven voor iedereen, maar soms is een vraag naar informatie niet een vraag om discussie. Zoals je bij de hoeventopics vaak ziet gebeuren is eigenlijk zonde, er komen altijd weer extremen op af die met elkaar in discussie gaan en de vraag van de TS vergeten. Dat is zonde.

Huertecilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:33

wendytjeG schreef:
Vind ik ook, het moet juist toegankelijk blijven voor iedereen, maar soms is een vraag naar informatie niet een vraag om discussie. Zoals je bij de hoeventopics vaak ziet gebeuren is eigenlijk zonde, ....

Ja, zonde, maar in mijn beleving een geringe 'prijs' voor het zíchtbaar vermengd staan in de verschillende Forum-onderwerpen.

Dus wanneer ik iets te melden heb over onze niet-'natural' want manier van ríjden te melden heb, zal dit hoe dan ook onder een algemeen forum-kopje zijn.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:34

HC niemand houdt je tegen

Huertecilla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:40

Anya schreef:
HC niemand houdt je tegen

Klopt

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:23

Huertecilla schreef:
Ik vind het triest dat o.a. deze subgroep een stroming kent die dit niet wil, zich zelfs wil áfsluiten.

huh? waar heb je dat gelezen?

Wicky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:57

Ik ben blij dat ik dit subforum op Bokt heb gevonden. Post niet vaak, maar lees regelmatig bij. Kan hier gewoon een vraag stellen en antwoord krijgen. Fantastisch dus. Dit is het enige deel van Bokt wat ik leuk vind, trouwens.