[NH] Hoe voorkom ik dat paard aanvalt tijdens loswerken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Re: [NH] Hoe voorkom ik dat paard aanvalt tijdens loswerken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 18:28

nou het is geen rotknol ofzo! haha het is alleen een beetje een sjacherijn maar het is wel een ouwe baas, nou ja er komt dus iemand langs en ik ben echt heel erg benieuwd hoe dat zal gaan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 09:23

ff nieuwsgierig...wie komt er langs?

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 17:41

Klinkt idd erg gezellig met parelli hebben ze et over blocks enzo. probeer dat eens, als ie naar je toe komt stormen spring dan eens een paar keer in de lucht terwijl je zwaait met je armen ofzo, heeft bij mij meestal wel gewerkt hoor bij Pol

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:59

het spijt met dat ik moet zeggen want het klinkt een beetje wreed!
maar een vriendin van mij heeft samen met mij een vz haflinger (bij dezelfde man) nou die deed dat ook!
maar NU niet meer!!
hij viel me ook elke keer aan! en op een zekere keer had ik een zweep vast (ik help haar vaak met iets) en vroeger sprong ik ook aan de kant (want tis nogal eenGROTEhaflinger) maar uit reflex had ik hem daar eens een serieuze MEP verkocht met de zweep op zijn kont (gewoon zonder nadenken) en tadaaaaaaa het was de laatste keer dat hij dit gedaan had
(hoe dat komt weet ik niet!) maar ja, ik zou zeggen laat hem ens zien dat je niet afschrikt (zogezegt!!) want je moet voorzichtig blijven,....
ik raad je niet aan hem af te slaan (mijn reactie was plots en onbewust) dus ..

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:02

hyppolyte schreef:
mee eens, ik heb het ook verder niet meer geprobeerd hoor, eerst maar eens info inwinnen. en wat dat aan de kant gaan betreft, ik vermoedde al dat iemand dat zou gaan zeggen, maar wees nou eens eerlijk, zou jij blijven staan als je zeker weet dat je een goede knal krijgt? Ik ben wel redelijk gesteld op m'n benen.

nee, natuurlijk niet. levensgevaarlijk. ik zou dat paard ook niet loswerken.

eerst aan het halster respekt bijbrengen. hem leren uit je persoonlijke ruimte te blijven. wijken voor druk etc.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 14:39

jackie schreef:
hyppolyte schreef:
mee eens, ik heb het ook verder niet meer geprobeerd hoor, eerst maar eens info inwinnen. en wat dat aan de kant gaan betreft, ik vermoedde al dat iemand dat zou gaan zeggen, maar wees nou eens eerlijk, zou jij blijven staan als je zeker weet dat je een goede knal krijgt? Ik ben wel redelijk gesteld op m'n benen.

nee, natuurlijk niet. levensgevaarlijk. ik zou dat paard ook niet loswerken.

eerst aan het halster respekt bijbrengen. hem leren uit je persoonlijke ruimte te blijven. wijken voor druk etc.

idd

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 10:10

helemaal mee eens! maar er moet aan gewerkt worden, ik heb trouwens geen idee wie er komt, want mijn vriendin spreekt dat af en ik heb nog niets gehoord, vandaar.

Marrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:52

Wat me vooral opviel is dat er toch aardig wat reacties van mensen zijn die aggresief op mij over kwamen. Hiermee bedoel ik geweldadig. Respect is niet iets wat je met kracht/geweld kunt verdienen.
Laat een proffesional bekijken of je lichaamstaal wel correct is als je aan het werk bent met het dier. Bij voorkeur dan grondwerk om je eigen veiligheid te garanderen. Daarnaast geef je het paard op die manier niet de kans zich in zijn dominate rol te blijven bevestigen.
Succes.

m_n4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:18

Hay! Is jullie loswerk probleem inmiddels verholpen? Wie is er langs geweest? Ben toch wel erg benieuwd.....

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 20:47

nou er is nog niemand langsgeweest, ze moet nog ff bellen, ik laat je wel ff weten als ie langs is geweest