Ervaringen met het boomloze freeform zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandermir

Re: Ervaringen met het boomloze freeform zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:03

Duncan schreef:
'T is echt een geweldig zadel! Behalve dattie erg mooi is, zit tie ook nog eens geweldig, vind ik dan. Ik heb ermee op een tinker gereden en daar paste die perfect. In het begin was die idd wat stug, maar zeker na een keertje goed invetten en een paar weekjes doorrijden is die, in mijn ogen, precies soepel genoeg... Ik vond hem erg fijn omdat hij mij als ruiter ook een hoop stevigheid gaf.

maar idd, de prijs. Destijds 850 euries (inclusief pad, exclusief beugels, singel enz)

Duncan, heb jij er ng een? Ik woon ook in het noorden en zou graag eens een freeform willen proberen op mijn paard? Weet jij nog iemand die er eentje heeft?

Mirjam

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:40

Ik heb er 2, en ben er bijzonder tevreden over. Ze liggen prima op het paard en ze lopen er lekker onder. Ik heb wel de leren versie, de kunststof vond ik echt niet mooi. Vind ze wel prijzig.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 18:41

Op wat voor paarden liggen ze bij jou? Heb je er foto's van?
Heb jij ook wel eens op een Podium of Barefoot gereden? Is de freeform anders qua zit voor de ruiter en qua pasvorm voor het paard? Heb je er minder erg last van dat je geen contact hebt met je benen dan bij die andere boomloze zadels?
Waar heb je ze gekocht trouwens?

Mirjam

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:04

ijslandermir schreef:
Op wat voor paarden liggen ze bij jou? Heb je er foto's van?
Heb jij ook wel eens op een Podium of Barefoot gereden? Is de freeform anders qua zit voor de ruiter en qua pasvorm voor het paard? Heb je er minder erg last van dat je geen contact hebt met je benen dan bij die andere boomloze zadels?
Waar heb je ze gekocht trouwens?

Mirjam

Ze liggen bij mij op een Haflinger en een NRPS-er. Ik heb 1 keer op een Podium gezeten op een vreemd paard dus ik kan er niet zo veel over zeggen. Zelf heb ik ook nog een Barefoot voor mijn oude pony. De zit is heel anders met de freeform. Je hebt veel meer zadelzit met de freeform, dan met een barefoot. De 1 vind dat prettig en de ander vind dat niks. Ik vind dat wel fijn. Ik heb de bruine freeform gekocht bij Horseman outfitter en de zwarte heb ik gekocht bij Buitenzinnig.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:12

Dank je voor je antwoord. Hoe is de voorkant van een Freeform? Zit er ook een soort pommel/voormboompje in? Zo ja, is die in verschillende maten te krijgen?
Weet jij ook of je ergens het zadel op proef kunt krijgen?
Het lijkt mij voor mij en mijn paard(en) een heel ideaal zadel. Mijn paarden veranderen nogal in postuur tussen de zomer en winter. Ook fok ik af en toe met ze, en als ze drachtig zijn past mijn huidige zadel niet goed. Ik hoop dat de Freeform dan beter bevalt.
Ik wil hem alleen wel proberen voor ik hem koop. Durf zo de gok niet aan.

Mirjam

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:20

Er zit een soort voorboogje in het zadel verwerkt. Dit kun je zelf in en uitbuigen. Bij mijn weten zijn de zadels niet op proef te krijgen. Maar dat moet je even aan Buitenzinnig vragen. Die heeft er nog 1 liggen.

simone89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:17

Hallo,

Ik ga binnenkort (na nog wat sparen) een freeform enduro aanschaffen, dit is een nieuw model zadel.
Ik heb veel gemailt met don van buitenzinnig en kan jullie vertellen dat deze zadels erg flexibel zijn.
De enduro kun je ook aanpassen naar eigen wens zoals bijvoorbeeld de onderkant, wol, sympanova of zelfs leer.
Het voorboogje is inderdaad te buigen zodat het op ieder paard past. Het zadel is met foam ingespoten dus het vormt zich naar de rug van het paard.
Het zitvlak bovenop kun je ook aanpassen naar je eigen maat. Bij de normale lengte kan dit van 17 tot en met 19 inch als ik me niet vergis en de short back versie van 15 of 16 inch tot 17 inch.
Deze kun je ook nieuw kopen mocht hij aan vervanging toe zijn of mocht je zelf breder of smaller worden.
Een erg flexibel zadel dus met veel mogelijkheden, ik ben erover te spreken hoor. Jammer van de prijs, maar voor zo'n zadel heb ik het over Lachen

groetjes

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:05

Ik heb de Enduro! Ja (toevallig ook te koop, en niet omdat er aan het zadel wat mis is, het is een geweldig zadel! Ja Ik baal er enorm van dat ik hem wegens mijn lichemlijke problemen niet houden kan.

simone89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 12:54

ja had er met don over gesproken want ik wil precies dezelfde, alleen heb ik een SB nodig en een seat van 15 of 16 inch Boos! dus helaas een nieuwe bestellen

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:33

ik heb sinds een paar maanden een freeform en ben er erg blij mee(en mijn paardje ook).gevonden op ebay voor een zacht prijsje.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:53

uhh foute post... (heb 'm ff gedelete)