Welk boomloos zadel en waarom?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Welk boomloos zadel en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:54

Stuur Heather even een mailtje via haar site. Ik weet niet wie de zadels nu in Nederland verkoopt.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 22:50

Kinke schreef:
Ik had een Barefoot maar had moeite met mn houding (luie stoel gevoel
Heb nu een boomloos dressuurzadel van Heather Moffett (met ruggegraatvrijheid) en die is helemaal top!

die heeft een stalgenootje van me ook het is ff wennen maar dan heb je ook wat

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:14

Ik heb een barefoot. Verder heb ik nog geen andere boomloze zadels geprobeerd. De rede voor mij om een barefoot te kopen was vooral de goede prijs-kwaliteit verhouding. Torsian vind ik dan toch wat te duur voor wat die meer hebben dan barefoot.
En de barefoot vind ik heerlijk zitten! Zo lekker zacht en je voelt je paard zo goed aan

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 23:38

ik heb een Torsion light en en Circle Y Bob Marshall (barrel race model).

de laatste gebruik ik op buitenritten omdat hij wat stabieler ligt als de torsion. de laatste zit weer zachter.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:59

Ik rijd op een Bob Marshall omdat ik western rijd en dit het enige echte westernzadel was tussen de boomloze. Ik ben er aan beland omdat mijn paard last van haar schouders had en geen 1 zadel met boom lekker zat voor haar. Ze ging dan erg krabbelen van voor. Met de Bob Marshall loopt ze als een tierelier ! Voordeel is dat ik mijn jonge paarden ook met dit zadel in kan rijden: ze passen nl altijd!

Ook voor mezelf vind ik deze zadels heerlijk. Je hebt goed contact met je paard en het zit heerlijk zacht. Ik heb ook nog nooit gemerkt dat ze gaan schuiven.

Enige probleempje dat ik nu heb (en dat had ik met een ander zadel dus ook gehad): ik ben 10 kilo afgevallen en nu is het zadel eigenlijk net iets te ruim. Voor mijn "dagelijkse" zadel vind ik dat niet zo erg maar voor mijn showzadel zit ik er aan te denken deze te verkopen en een kleinere aan te schaffen. Als iemand dus interesse heeft in een 16,5 inch western Bob Marshall met bling-bling ...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 20:50

callippo schreef:
Kinke schreef:
'k weet het Pellie
ben ook heeel blij dat ik zo'n zadel heb en in principe hoef ik dus nooit meer een ander zadel.

Ohhhh, heb jij zo'n boomloze van Heather?

Ik ben al jaren weg van haar zadel, hoewel ik er maar 1x op heb gereden (4 jaar terug tijdens een cursus van HM) en op de horse event 2 minuutjes.

Ik ben alleen op zoek naar iemand bij wie ik het zadel een keer tijdens het rijden mag uitproberen, en dan het liefst op mn eigen paardje.

Zijn er meer mensen in Nederland met zo'n zadel?

Een vriendin van mij verkoopt haar Heather Moffettzadel. Ik heb een advertentie voor haar op commercieel gezet: viewtopic.php?f=69&t=482284

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 23:36

Kinke schreef:
Stuur Heather even een mailtje via haar site. Ik weet niet wie de zadels nu in Nederland verkoopt.

ik mis wel de flexion in het assortiment, zou die eruit zijn gehaald? die andere 2 modellen zien er wel een stuk professioneler uit, in de zin van gemaakt dan. het eerste model, de flexion, ziet er heel anders uit hè?

Linnie815

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 08:47

De SBS flexion wordt niet meer gemaakt of verkocht. De fhoenix is de opvolger ervan. Ik vind dat ze (laatste model flexion en de fhoenix) nog redelijk veel op elkaar lijken, er zijn een paar dingen veranderd. Ik geloof de lepel, de beugelophanging en iets aan de voorkant bij de schoft (weet zo niet meer wat).

Het zijn echt fijne zadels, dus daarom heb ik ondanks de prijs toch besloten zo'n zadel aan te schaffen.

Equestor verkoopt de zadels in Nederland, maar ze staan nog niet op de site, maar je kunt haar zo even mailen (www.equestor.nl).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 09:43

Linnie815 schreef:
Het zijn echt fijne zadels, dus daarom heb ik ondanks de prijs toch besloten zo'n zadel aan te schaffen.

Hmmm, die moet ik maar eens komen bewonderen dan

Linnie815

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 10:08

Ja, kun je gelijk je boek weer meenemen .

Odesa komt eind deze week terug. Maar heb nog steeds geen duidelijkheid over wanneer zadel kan verwachten.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 12:27

Jij zou toch een zadel overnemen van Monya? Of heb je nu toch een nieuwe besteld?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:48

Het nieuwe model zadel is er in 2 varianten, een 'plat" zadel waar je nog een los gedeelte onder moet leggen voor de ruggegraat vrijheid en een versie met vaste kussens en dus ruggegraat vrijheid.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:53

Pellie schreef:
ik mis wel de flexion in het assortiment, zou die eruit zijn gehaald? die andere 2 modellen zien er wel een stuk professioneler uit, in de zin van gemaakt dan. het eerste model, de flexion, ziet er heel anders uit hè?

Flexion wordt inderdaad niet meer gemaakt. Ben het met je eens dat de nieuwe zadels er traditioneler uitzien. Op de foto komt de kwaliteit van de SBS flexion trouwens niet tot z'n recht. Alleen al het leer bijvoorbeeld, van superkwaliteit Verder weet ik niet of er een verschil is in de beugelophanging. Bij de flexion zit deze ook meer naar achteren.

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 15:54

ik ben nu aan het twijfelen tussen een torsion (light) of een startrack... ik ga eerst maar eens proefrijden op beide zadels

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:03

Ik heb een teszadel van Barefoot geprobeerd, en was daar meteen helemaal weg van!

Intussen heb ik een tweedehand boomloos zadel over kunnen kopen, dit is een Randolls. Ben er erg tevreden mee!

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:17

dekoezegtboe schreef:
ik ben nu aan het twijfelen tussen een torsion (light) of een startrack... ik ga eerst maar eens proefrijden op beide zadels

Ben benieuwd naar je bevindingen

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:20

het proef rijden zal nog wel even duren want vanavond gaan de ijzers er af van mijn haf

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:59

Kinke schreef:
Pellie schreef:

Flexion wordt inderdaad niet meer gemaakt. Ben het met je eens dat de nieuwe zadels er traditioneler uitzien. Op de foto komt de kwaliteit van de SBS flexion trouwens niet tot z'n recht. Alleen al het leer bijvoorbeeld, van superkwaliteit Verder weet ik niet of er een verschil is in de beugelophanging. Bij de flexion zit deze ook meer naar achteren.

oké gekke is dat ik het zadel op jouw foto's ook wat... amateuristisch vond ogen ik hoop dat ik het één dezer dagen in het echt kan zien. meisje is niet zo snel met terugmailen

die light vind ik trouwens ook de moeite waard inderdaad!! ziet er flex uit op de site van buitenzinning, op die shire!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:58

blèr... die HM flexion is net verkocht!! heb niet eens de kans gekregen om 'em te passen en ik wilde zo graag!!! ze zijn al amper 2e hands te koop!!

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:36

Pellie, vriendin van mij gaat haar Flexion verkopen, was het nieuwe model, ziet er dus iets anders uit dan die van mij (lees...traditioneler). Weet niet wat haar vraagprijs is, maar dat kan ik even voor je vragen. PM me anders even.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:51

ik ga hem donderdag halen

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:11

De Flexion? Gekocht of om te proberen?
Heerlijk weekje voor je dan Want Dinsdag krijg je ook al een nieuw hoofdstel binnen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:59

Pellie schreef:
ik ga hem donderdag halen

Test of koop???

Felies joh!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 07:24

T@nj@ schreef:
De Flexion? Gekocht of om te proberen?
Heerlijk weekje voor je dan Want Dinsdag krijg je ook al een nieuw hoofdstel binnen

jeuj!!
ik ga hem in principe eerst kopen, en haal em op. testen, zit het toch niet goed op mijn vetklepje dan kan ik hem weer terugbrengen en krijg ik mijn centen terug.

jaartje oud maar erg weinig gebruikt, hij ziet er super uit!!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:40

Pellie: Ik hoop voor je dat het wat wordt