Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cookies schreef:Mijn haflinger en nrps-er krijgen allebei krap een half schepje muesli met wat vitamine/mineralenkorrel. En die ouwe van mij krijgt 2 x per dag 1 schep pulp en een halve schep slobber en 's avonds krijgt hij ook nog wat muesli erbij en wat vitamines. Verder krijgt hij ook hooi maar daar murmeld ie maar wat mee. Overdag loopt ie op het gras. Ik heb een poos luzerne gevoerd maar dat blieft ie niet meer. Als ik het nu door zijn eten heen doe dan flikkert ie het met bak en al naar buiten. Eigenwijs ding!
smurf schreef:dan hoop ik voo rje dat het bij jullie niet zulk noodweer is als hier op dit moment, ik heb net besloten dat ik morgen een trailer vlas ga halen en m'n stal klaar ga maken, dit is echt te gek, de paarden staat tot over hun hoeven in het water hier o de wei
Citaat:En krijg jij te horen als ze naar binnen moeten van de stalhouder?
T@nj@ schreef:@Maaike14, Smurf zegt niet dat brood in het algemeen slecht is maar voor het ene paard kan het slecht zijn en voor het andere paard niet. Wil je dat zeker weten zal je het voer uit moeten laten pendelen.
En vers brood plakt niet alleen aan het gehemelte hoor, kunnen ook hele lelijke slokdarm verstoppingen van komen weet ik helaas uit eigen ervaring....
missnynke schreef:mijn haflingers krijgen een halve kilo granen (puur natuur van equisanum), mijn kwpn'er krijgt dat ook, met daarnaast een kilo sportbrok en een kilo mais (omdat hij wat schraal werd de laatste tijd)
verder krijgen ze vooral ruwvoer (hooi/kuil)