Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jennyj01 schreef:Maar ik vrees dat welvaart (geld) het van welzijn gaat winnen.
Mazida schreef:.... Het berijden van paarden wordt steeds kritischer bekeken. Paardenmensen komen in de clinch met dierenactivisten die niets zien in het berijden van paarden. Daarmee komt de paardensport net zo kritisch onder vuur te liggen als de veehouderij, dolfinaria, circussen en bontfokkers en uiteindelijk wint de anti-paardensportlobby het en dat is misschien helemaal geen verkeerde ontwikkeling.
Ik vind het nu al bijzonder hoezeer ruiters hier hartstochtelijk hun hobby verdedigen, maar tegelijkertijd wel dolfinaria, circussen en de veehouderij fel veroordelen....
Mazida schreef:Er wordt nu al steeds kritischer gekeken naar het gebruik van dieren. Het zal mij niets verbazen als paardrijden over 'twintig jaar' not done is. Ik zie de paardensport verdwijnen van de Olympische Spelen.
Dees schreef:Mazida schreef:Er wordt nu al steeds kritischer gekeken naar het gebruik van dieren. Het zal mij niets verbazen als paardrijden over 'twintig jaar' not done is. Ik zie de paardensport verdwijnen van de Olympische Spelen.
Agree.
Ik denk dat alle hippische discliplines binnen 20 jaar van het Olympische toneel zijn verdwenen. Deels door eigen toedoen, deels door de aparte status en deels door gebrek aan interesse voor de sport.
Ik denk dat het terecht is dat we ons gaan afvragen waarom het te accepteren moet zijn dat een dier wordt ingezet als sportmiddel.
Iemand zei in dit topic iets over 'trage veranderingen' en 'de grote groep'., daarmee doelend op de groep die toevallig al paarden houdt of daarmee bezig is. Laten we niet vergeten, de écht grote groep, bestaande uit mensen die helemaal niets met paarden hebben, kijkt best raar naar ons paardenmensen. Die vragen zich oprecht af of het allemaal nog wel zo door kan gaan.
Dees schreef:.... Laten we niet vergeten, de écht grote groep, bestaande uit mensen die helemaal niets met paarden hebben, kijkt best raar naar ons paardenmensen. Die vragen zich oprecht af of het allemaal nog wel zo door kan gaan.
Dees schreef:
Letizia schreef:Dees schreef:
En dit is precies wat mij niet zou verbazen als dit veel extremer gaat worden. Net als in het fokken van honden, zal in het fokken van paarden veel extremer worden gedacht (en gedaan). Ik ben een groot AV liefhebber, maar hou hier ook absoluut niet van.
Leuk om je op bokt tegen te komen Maureen