Jenny knap koppie, hier ook vaak kleine fijne mondjes waar trensbitten, en dan vooral enkel gebroken, gewoon echt niet goed in liggen.
Speedfiets ja dat is leuk, goede controle idd!
ElCid ja in NL kom je ze al helemaal niet tegen
wij werken vnml met Duitsers en daar kan je nog wel goede bosals vinden, vrienden van ons hebben bosals van Nagel en zijn daar helemaal weg van, maar dat is idd gelijk een hele investering
en twedehands lijkt me ook wel weer riskant.. Zo'n clinic van Jeff Sanders zou geweldig zijn, hij rijdt prachtig haha maar hij zal wel niet zo snel naar Tunesië komen
filmpjes kijk ik later, internet is langzaam
Het is een mooie optoming, maar hij heeft door zijn kwetsbaarheid wel grote nadelen. Een ander nadeel van de bosal (net zoals bij de hackamore trouwens) is dat als je de teugels aanneemt, het bakstuk naar voren kantelt richting het ook. Daarbij moet je dus echt een kaakriempje gebruiken om te zorgen dat de ogen ruim vrij blijven liggen, maar helaas lijkt dat tot veel mensen nog steeds niet door te dringen en worden hackamores en bosals zelfs door professionals (zie het filmpje van ElCid waarbij het bakstuk van het hoofdstel zelfs tegen het onderste ooglid aan ligt door de te losse kaakriem) nog steeds verkeerd vastgemaakt. Helaas lijkt dat bij westernruiters op dit moment bijna de mode te zijn, zelfs in Nederland, dus misschien wordt dat ook wel bewust fout gedaan omdat dit de look is die mensen zoeken?
Alleen al het feit dat je het bakstukken noemt zegt mij genoeg