Van 24/7 stal naar 24/7 buiten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:58

Even een stipje, ik probeer je even een pb te sturen later

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:06

Ze staan 's winters dus wel binnen 's nachts?
Dan DOEN!
Gaat prima, zeker met een fjord. Het zomerse slechte weer kunnen ze best hebben. En je hebt de andere paarden daar als voorbeeld, die zagen er toch goed uit?

bellehorses

Re: Van 24/7 stal naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:17

Ik begrijp het nu niet helemaal meer. Op je "nieuwe" stalling staan ze zomers 24/7 buiten en in de winter snachts binnen en overdag in de paddock?

Bareback

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 11:20

jowien schreef:
Ze staan 's winters dus wel binnen 's nachts?
Dan DOEN!
Gaat prima, zeker met een fjord. Het zomerse slechte weer kunnen ze best hebben. En je hebt de andere paarden daar als voorbeeld, die zagen er toch goed uit?

Ja daar heb je wel gelijk in, ze zien er daar zeker goed uit. In de winter inderdaad snachts binnen. Maar het weideseizoen loopt van april tot en met november en dan kan het toch al behoorlijk vies weer zijn. Toch maak ik me over de kou minder zorgen dan over de felle zon in de zomer. Ze hebben wel altijd water maar dat ze niet kunnen schuilen tegen de felle zon vind ik toch geen fijn gevoel. Buiten dat is verder de stal wel super, mooie accommodatie met allweather bak en goede uitrijmogelijkheden. Ook staan er alleen maar reacreatieruiters die dezelfde insteek hebben als het gaat om paarden.

Bareback

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-17 11:21

bellehorses schreef:
Ik begrijp het nu niet helemaal meer. Op je "nieuwe" stalling staan ze zomers 24/7 buiten en in de winter snachts binnen en overdag in de paddock?

Klopt, zal de post even editten maar weet niet hoe dat moet op mn mobiel :D

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:28

Dan zou ik vandaag nog gaan verhuizen als ik jou was! Dit klinkt prima lijkt mij!
Mocht het in de zomer eens echt heet zijn, heb je dan wel de mogelijheid je paard een paar uurtjes binnen in je box te zetten? Daar betaal je ook gewoon voor denk ik (voor je eigen box)?

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:29

Ik zou het zeker doen. Ik vind 1 uur per dag naar buiten veeel paard onvriendelijker dan geen schuilstal hebben. Je kunt het compenseren met een regendeken voor de regenachtige dagen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:31

Ik zou er ook voor gaan. Mijn paard heeft 6 jaar zonder schuilstal 24/7 buiten gestaan, vaak wel met een bomenrij om bij te schuilen. Zo veel fijner voor een paard, veel beweging. En helemaal wanneer je 's nachts in de winter op stal gaat, een hoop kou en regen ontwijk je dan en je paard heeft 's winters de mogelijkheid om even rustig te staan, droog en warm te worden en even te gaan liggen. Zou het zeker doen!

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 11:48

Dat veranderd heel het verhaal nogal :j

Als er stallen beschikbaar zijn voor in de winter, gewoon doen... zoals ik het begreep was er enkel een weitje Zonder iets erbij ;)

Ik denk dat dan een verhuizing wel mee zal vallen aangezien ze meteen in een kudde staat, maar daar kan ik natuurlijk niks van zeggen achter mijn scherm ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:04

Toch zou ik met een koudbloed 24/7 op een weiland mee uitkijken. Schuren door teveel gras komt veel voor en dus ook veel te dik kunnen worden.