Ton was weer wat droger geworden dus heb hem ' lekker laten draven, ook wel 's fijn. Even benen strekken

Omdat we morgen sinds lange tijd gaan rijden had ik hem vandaag met tuig willen longeren. Maar zijn singel past helemaal
niet aan zijn Wintec zadel
morgen dus toch maar op de Ghost naar zijn nieuwe stekkie! Heb daarom alleen even met hoofdstel gelongeerd. Kreeg wel de indruk dat zijn bit te klein was? Ik had eerst een te grote, voor mijn gevoel... Snap er niksmeer van
wat denken jullie?

Na het draven even uitgestapt en toen ik het vroeg kwam hij keurig naar me toe. Paar keer weer geoefend, ging prima totdat hij doorhad dat hij los was (ik longeerde los) dus toen ging hij lekker grazen. Meneer op de volte gezet om de aandacht terug te krijgen en na paar rondjes draf toch maar aangekoppeld om 'back' te oefenen
Even poseren op weg naar de wei:

Toen hij tevreden in het land stond ben ik beetje gaan voorbereiden voor morgen. Mijn beugelriemen aan het zadel doen is opzich wel handig want die had ik nog helemaal niet
. Ziet er altijd best stom uit, die stijve dingen. Ook mijn tweedehands opgeknapte beugels eraan gehangen dus tuig is er klaar voor! Wel zin in, om m'n zadel eindelijk eens goed te gaan uitproberen
verder twee tassen vol spullen en alle dekens vast in de auto gelegd.
Dus, op naar morgen, de verhuizing!
Vind het wel spannend hoor, heb pas 1 keer op hem gereden
had ik nog niet gemeld.
!
en draaien om de achterhand (pootje over met de voorbenen als het ware) en juist om de voorhand (het zgn 'om' ).

. Hij was helemaal zen. Heb zelfs rondjes om hem heen gelopen, met mijn handen alles gedesensibiliseerd. Zo braaf! 

Precies waarom ik dit volgtopic opende, voor gezelligheid én tips/ervaringen
beide kanten stap draf galop en toen losgeklikt zodat hij in vrijheid op ontdekking kon. In eerste instantie volgde hij mij maar al gauw zag hij gras aan de rand dus toen was ik vergeten