Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

troi schreef:Hier ook een lbi, denk ik.. Paardlief is rustig, zelfverzekerd en weloverwogen. Maar ook loeislim en gevoelig en zeker niet saai. Erg goed aan het been maar niet geneigd tot grote energie explosies eerder lui en relaxed. Klopt dat een beetje bij lbi?

Dat zijn echt momenten dat ik tot 10 moet tellen, want als ik boos wordt, verlegd ze d'r aandacht alleen maar verder van mij. Op zulke momenten stijg ik zelfs vaak even af, om op de grond de aandacht weer bij mij te krijgen.
Begonnen qua opwarming met touch it (incl. snoep), dat vond hij wel wat. Dan overgegaan tot specifiekere dingen (zijwaarts, voorvoeten in hoepel, slalom, achterwaarts tussen objecten, ...). Ging best leuk. Ook een sprongetje meegenomen en daar onze eerste discussie gehad, springen is blijkbaar alleen leuk als het zijn idee is ... Rustig maar consequent doorgezet en een eerste doorbraak gehad, moest hij toch even verwerken
Nog wat dingetjes gedaan maar ik weet het zo niet. Uiteindelijk deed hij wel wat ik bedoelde, redelijk, maar zijn uitdrukking
Toch leek af en toe het kwartje te vallen, heb ook wat gekauw bereikt maar toch... het voelde allemaal niet goed en fijn en hij vond het duidelijk he-le-maal niet fijn ...
Nog mensen hier soms last ervan dat ze zich afvragen wat ze er toch mee moeten? En een LBI hebben die zich ook nog niet eens aan zijn eigen handleiding houdt

) en los in de piste...
,in de omgang en vrijheidsdressuur push ik hem niet maar met rijden soms wel. ben al een tijdje aan het proberen het te veranderen heb nu ook les van iemand die er ervaring mee heeft. Maar wil vooral dat hij vrolijk is en het naar zijn zin heeft ook met het rijden, heeft iemand misschien tips voor mij? ( buitenrijden is geen probleem, hij vind dit erg leuk wat aan hem te zien is en heeft dan soms ook flink de vaart erin met zijn oortjes naar voren) 
).
Zo zacht, zo zijn best doen, gewoon fijn. Ben niet lang bezig geweest want hij had weer last van een hoestje dus niet teveel gevraagd. Maar hij wilde wel, en met de noodzakelijke stops om mest te ruiken en 'naar buiten' te kijken ging het allemaal prima.
[***] schreef:Succes ermee Jorg, je bewust worden van dingen is al een héél grote stap in de goede richting
Meer specifiek kan ik je niet meteen helpen aangezien ik zelf nog heel erg zoekende ben. Wat in theorie zou werken is obstakels gebruiken waar je bv. rond rijdt, of een figuur er rond maakt, of werken met balkjes en dan ook point to point (letterlijk van 1 punt naar het andere rijden en daar pauzeren). Dit soort paarden heeft een doel nodig, ze moeten het idee hebben ergens naartoe te gaan en niet domweg rondjes draaien in een saaie piste (daarom dat ze buiten doorgaans wel gewoon graag lopen)