Op zoek naar een betaalbare carrot stick.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:37

dorientjuh schreef:
twinducklin schreef:
Ik heb ook een stick van equiplay. ben er heel tevreden over, gaat inmiddels alweer 4 jaar mee. Ook de leadrope komt daar vandaan.

Hier hetzelfde. Moet er wel bij zeggen dat ik het Parelli materiaal nog nooit in handen heb gehad, dus kan het niet vergelijken.

Ja hier ook hetzelfde, ben heel tevreden over de stick+string van Equiplay! :j

Ayasha
Blogger

Re: Op zoek naar een betaalbare carrot stick.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:42

Ik zal wel te simpel zijn, maar koop gewoon een stevig zweepje voor 5 a 10 euro (die heb je ook met zo'n "lidje" ipv een touwtje) en dan ben je stukken goedkoper uit. :?

Wicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:50

Ayasha schreef:
Ik zal wel te simpel zijn, maar koop gewoon een stevig zweepje voor 5 a 10 euro (die heb je ook met zo'n "lidje" ipv een touwtje) en dan ben je stukken goedkoper uit. :?

Een stick is echt star, helemaal niet buigzaam. Ik heb materiaal van Parelli en van Equiplay. M'n oude parellistick (ondertussen tien jaar oud) voelt het fijnst, op een of andere manier. Die van FRA vind ik erg licht, betwijfel of die lang mee gaat.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 21:53

Airnt schreef:
paarden kunnen toch helemaal geen rood zien?

o nee, help ?
was toevallig de kleur die ik heb gekregen ;)

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:17

Ik heb er op Flanders Horse Expo eentje voor 12 euro gekocht, hij heeft altijd prima zijn werk gedaan en ligt lekker in de hand.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 09:51

Er is iets met de balans als het gaat om een stick. Om één of andere reden ligt door die balans de PNH stick gewoon het lekkerst in de hand. Ik heb zelf al jaren een Equiplay stick.. een prima nepper, maar elke keer als ik een echte PNH in handen heb (van mijn lesgeef juf bijvoorbeeld) neem ik mezelf voor om als het geld er voor is tóch een echte aan te schaffen.

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:00

ik gebruik ook die van equiplay :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:06

Ik heb nu een paar keer gewerkt met de FRA stick en ik ben wel tevreden.
Hij is idd lichter dan de originele van parelli maar ik vind dat wel prettig.
Ik wil iedereen bedanken voor het mee denken.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:07

Ik heb ook die van Equiplay, maar heb ook meerdere malen een echte Parellistick in handen gehad en die is toch echt nog wel een stuk fijner in de hand. Maargoed de kosten en het verschepen vanuit Engeland houden mij ook tegen hoor. Dus die van Equiplay voldoet al een paar jaar prima.

nienke07 schreef:
Er is iets met de balans als het gaat om een stick. Om één of andere reden ligt door die balans de PNH stick gewoon het lekkerst in de hand. Ik heb zelf al jaren een Equiplay stick.. een prima nepper, maar elke keer als ik een echte PNH in handen heb (van mijn lesgeef juf bijvoorbeeld) neem ik mezelf voor om als het geld er voor is tóch een echte aan te schaffen.

Dit dus :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:09

Ik heb die van Parelli, ligt fijner in de hand dan alle andere merken die ik in handen heb gehad,

Wat betreft het gebruik van een springzweep, die is niet star en niet lang genoeg.

Een bamboestok kan splinteren, niet zo fijn voor je paard.

Uitleg van Parelli over de stick:

http://www.youtube.com/watch?v=QTWM6lAPM14

Zoals Parelli zegt, set yourself up for succes.
Gebruik de beste spullen die je krijgen kunt voor het beste resultaat. Ook een plastisch chirurg kan geen optimaal resultaat leveren als hij een slagersmes gebruikt.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:14

Ze komen regelmatig langs op marktplaats. En ook op de facebook pagina 'tweedehands paardenspullen nh'
Verder heb ik zelf ook een nep stick en deze is lichter dan die van Parelli. Werkt eigenlijk heel lekker.
Bamboestokje zou ik niet aan beginnen, is niet fijn voor de friendly game en je kunt er niet goed mee porcupinen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:24

Als je hem veel gaat gebruiken, dan zal zeker die van Parelli aanschaffen.
Mijn ervaring met de namaak producten is dat toch wel vrij snel stuk gaan bij regelmatig gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:32

Mensen nog maals, ik heb dus die van FRA gekocht.
De tijd zal het leren of het de juiste aankoop was.

Wat ik nu vooral duidelijk heb gekregen is dat die van Parelli niet per definitie beter zijn.
Want het is persoonlijk wat het lekkerst in de hand ligt.
Voor de 1 is dat die van parelli en voor de ander is dat die van FRA en weer een ander heeft nog weer een andere voorkeur.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:34

Ik heb er eentje van Equiplay.
Veel goedkoper en minder zwaar, ik vind hem prettiger dan de echte Parelli stick (die ik ook heb)! ;)

TS vind je het vervelend dat mensen (nog) hun mening geven nu jij er al eentje gevonden hebt (gezien je reactie met 'nogmaals' hierboven)?
Is misschien voor anderen die ook zoeken toch wel handig ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:14

:o Simodi bedankt dat je het vraagt.
Ik ben dit topic begonnen met een specifieke vraag voor mijzelf.
Inmiddels heb ik een besluit genomen en is mijn vraag voor mijn gevoel beantwoord.
Doordat er dan nadat ik aangeef een keuze gemaakt te hebben als nog de meningen over wst de beter stick is.....
Krijg ik het gevoel dat men mijn keuze niet goed vind en alsnog hun gedachte weergeven.

Nu vind ik het geen probleem dat dit topic als algemene informatie voor het aankopen van een stick gebruikt gaat worden.
Maar dan is het ook fijn als dat even vermeld wordt.
Wellicht reageer ik wat heftig maar dat komt ook doordat ik nog niet zo goed weet om te gaan hoe en wanneer ik grensen aan moet geven.
Maar omdat ik het gevoel kreeg dat mijn keuze niet serieus genomen werd vond ik dat ik daar wat mee moest.
( ik ben hiervoor in therapie en nog lerende).
Een heel verhaal maar dan is het wel gelijk duidelijk.

Nogmaals bedankt voor het vragen het gaf mij de ruimte om mijn gevoel bespreekbaar te maken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:19

Je hoeft je echt niet aangevallen te voelen of bekritiseerd te voelen in je keuze voor de stick. Mijn uitleg was gericht aan diegenen die denken dat je het met bamboestokje of springzweep hetzelfde kunt bereiken. Ik dacht dat dit ook zonder verdere uitleg duidelijk was.

Ik snap je echter ten dele ook niet helemaal in dat je wel een topic op durft te starten met een vraag en als er antwoorden komen die niet helemaal in je straatje passen of misschien te laat komen, je ineens heftig wordt? Of hoort dat bij je ontwikkelingsproces?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:25

Het hoort bij mij proces.
Mijn excusses.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:31

Ik zie zo'n topic eigenlijk altijd als een verzamelplaats voor verschillende meningen. Dus prima wat iedereen kiest en vindt, je leest er gewoon de voors en tegens.

Veel mensen lezen de vraag en antwoorden zonder alle reacties eerst te lezen, dat hoeft bij zo'n topic ook niet echt.

Dus zie al die meningen niet als een aanval op jouw keuze, maar gewoon als meningen en ervaringen! ;-)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:36

Welke stick je fijnt vindt werken is sowieso een persoonlijk iets. De een heeft hem liever wat lichter of korter dan de ander. Het zal elkaar allemaal niet zo gek veel ontlopen.

Ik heb er eentje van Parelli en eentje van Equiplay. Ik vind die van Parelli net iets fijner in balans, maar veel verschil is er niet hoor. (ja de prijs ;) )

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:39

Iedereen vind de sticks te licht? Ik heb die van Equiplay maar kan er echt niet fijn mee werken, veel te zwaar. Ik ben overgestapt op een springzweep met een touwtje er aan. Ik hoorde dat er ook een stick voor kinderen was? Misschien ga ik die maar eens proberen..

loenatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:41

Op flanders horse expo in Gent heb je er voor 15 euro! :)
Dat is wel pas ergens in de winter...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:41

Ik ben ook zoekende naar een stick, voor mij is al deze info dus heel interessant. Er is niet toevallig een parelli lid die hem voor mij kan aanschaffen met lidmaatschapnr? Wat een verschil in prijs..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:34

Ik heb materiaal van Equiplay en dan wel best quality en van Parelli. Mijn voorkeur gaat uit naar Parelli, zowel van sticks, halsters en lead ropes. Het ligt allemaal net iets fijner in de hand. Ik koop nu dus ook niets anders meer.