Bitloos rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:23

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 13:37

Ik ben zelf ook erg aan het twijfelen tussen tussen een sidepull (Barefoot of Permicavollo) en een kingekruist bitloos hoofdstel. Mijn paardje is neckreining gewend, dus ik weet niet of hij dat gekruist systeem goed zal snappen. Sidepull lijkt me idd duidelijker en simpeler, maar minder minder verfijnd (als ik sommige bronnen toch mag geloven...) Ik kan gelukkig wel op stal het gekruist systeem uitproberen, dus dat zal uitsluitsel geven!

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 13:52

Ik heb een hoofdstel geleend van crazycactus een Micklem dus die kan ik als een sidepull, kaak,- kingekruist gebruiken. Ik heb hem helaas nog niet uit kunnen proberen omdat ik afgelopen dagen ziek op bed lag. Ik hoop hem morgen of anders woensdag uit te kunnen proberen. Ik denk dat mijn voorkeur toch naar de sidepull gaat

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 19:54

Ik heb vandaag weer kunnen rijden, heb dus ook meteen bitloos gereden. Ik heb de Micklem gebruikt en als sidepull en dst beviel erg goed! Paard reageert er prima op. Dus ik ga ook niet kaak of kin gekruist proberen helaas is de Micklem mij iets te duur maar echt een geweldig hoofdstel, dus ik ga opzoek naar een gewone sidepull hoofdstel :)

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:04

Ik heb een aantal jaar een ijslander gereden. Deze reed ik met een kaakgekruisd hoofdstel. Hij reageerde hier heel goed op.

Nu heb ik zelf een fjordxijslander. Deze neemt mij wel eens in de maling met het kaakgekruisde hoofdstel. In de bak rijd ik er wel eens mee. Zoals vandaag met springen. Maar ga ik naar buiten heb ik een hackamore met korte scharen. Teugel hangt eigenlijk altijd los in een boogje. Maar hij reageert hier wel goed op.

Denk dat je er eens meerdere zou moeten testen. Misschien kan je ze eerst goedkoper via mp kopen als je niemand heb om ze eens van te lenen.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:07

Lees nu pas je bovenstaande bericht :o? haha
Maar fijn dat je een bitloze optoming hebt gevonden die bij jullie werkt :)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 22:13

Er zijn trouwens ook wel goedkopere imitatie micklems te koop op marktplaats ;)

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 23:40

ik begrijp nog steeds niet hoe dat gaat....en ik wou nog wel een onur opleiding doen.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 12:26

Bedankt voor de reacties! Ik ga MP maar eens afspeuren naar de Micklems het zijn echt fijne hoofdstellen.

@Sanasoufi wat bedoel je? Of verkeerd topic haha

Sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:34

Ik rij ook bitloos! Bevalt me erg goed!

gisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:00

Mijn dochter rijdt al haar paarden al jaren bitloos, maar wel met verschillende hoofdstellen.

In onze rijhal kun je veilig 1 van onze hoofdstellen uitproberen.

Kijk even op www.rijhal-aalten.nl

Rekiurbeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:14

Ik vond het zelf fijn om te beginnen met een simpel stalhalster met teugels onderaan bevestigd (dus niet aan de zijkanten). Kun je gemakkelijk uitproberen en komt ook goed uit de test van paardnatuurlijk.nl. Omdat je zegt dat je meestal met losse teugels rijdt is dit misschien prettig om mee te beginnen!

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 17:21

Misschien als jullie het topic hadden doorgelezen hadden rijd ik bitloos met een micklem die heb ik geleend van een bokker hier. Verder ben ik druk aan t zoeken voor een eigen sidepull hoofdstel omdat sidepull mij erg bevalt

Maar bedankt voor de reacties :)