Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kohtje schreef:Ik denk van niet maar ja mijn mening. 4x rijden moet makkelijk kunnen.
Wicky schreef:Ergens tussen een dag en een jaar of twee![]()
Dat hangt zo af van de combinatie, dat er geen uitspraak over te doen is. Level 1 gaat over veiligheid en komt eigenlijk altijd terug; level 2 is het begin, het fundament. Daar wil je niet te snel door, je wilt een stevig fundament om op te bouwen.
Er zijn mensen die in enkele jaren in level 4 zitten, er zijn mensen die tot level 2 komen en daar tevreden zijn.
Wicky schreef:Bij the pathway serie zit volgens mij alleen een fotoboek achtig iets. Bevat niet veel specifieke informatie maar het geeft je wel een idee. Veel informatie over de oefeningen en hoe te handelen als het niet loopt als verwacht vind je in de oude levels (rood en blauw) maar die is van voor de horsenalities dus daar zit op gedrag gebied wel het een en ander "minder fraai".
De pathway serie is meer opgezet om naast lessen te volgen, de pakketten daarvoor waren echt thuisstudiepakketen met veel informatie over de games en vooral veel pitfalls.
De nieuwste levelpakketten schijnen weer op thuisstudie gericht te zijn, dus minder afhankelijk van een instructeur. Ik zou ze graag willen zien, maar het is wel echt erg veel geld voor info wat ik al twee keer in de kast heb liggen.
Materiaal van Parelli is duur en goed, zeker de lichtere lijnen zijn fijn. Het materiaal van Equiplay is ook prima, heb beide door elkaar.
Wicky schreef:Volgens mij zit het zo;
- de eerste pakketten (level 1, 2 en 3) zijn er op videobanden
- rond 2000 zijn level 1 en 2 opnieuw uitgebracht op dvd. Dit zijn het rode level 1 pakket en het blauwe level 2 pakket. In die tijd waren er weinig instructeurs, dit zijn echt thuisstudiepakketten met heel veel informatie over de oefeningen. Ook heel veel over wat te doen als het niet gaat zoals het hoort.
- De horsenalities zijn geintroduceerd in het systeem
- ergens in 2008 is het hele auditiesysteem en de pakketten herzien. Het halen van een level werd makkelijker, eisen werden naar beneden geschroefd en de pathways pakketten kwamen.
- in 2013 zijn de pakketten weer vernieuwd naar een thuisstudiepakket. Deze zijn voor zover ik weet nog niet verminderd legaal verkrijgbaar.
Wekelijks lessen komt eigenlijk weinig voor, anders alleen voor de opstart. Eens per twee weken of eens per maand is meer gebruikelijk. Ikzelf les meestal eens in de drie/vier maanden een hele dag.
Cassidy schreef:Idd, touwhalster niet gaan verstellen. Voor een Tinker x Haflinger zou ik maat full nemen. Ik heb een Quarter met normale halstermaat Cob, had eerst een maatje Arabier voor haar, maar die was te krap. Dus over op de Full. Zit perfect.