Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tazziexxx schreef:Ik zit er nu trouwens ook aan te denken om te beginnen met Horse Agility. Doet iemand dit ook?
AnneHorses schreef:Hitch schreef:Leuk!Ik meld me ook even!
![]()
Ik ben Eveline, 16 jaar en heb mijn 4 jarige paardje Vertigo, een Andalusiër kruisingWe zijn nu rustig bezig met inrijden (gaat echt geweldig) en voor de rest doen we ook behoorlijk wat grondwerk, klassieke dressuur oefeningen aan de hand en af en toe wat vrijheidsdressuur!
![]()
Heb hiervoor met mijn, inmiddels overleden, paard Hitchcock HEEL veel geleerd in het natural horsemanship. Hij was echt niet de makkelijkste (dat hele verhaal wil ik nog wel een keer schrijven) en hij heeft me ontzettend veel geleerd. Nu hoop ik ook weer veel van Vertigo te leren en te genieten!
WHAT is Hitchcock overleden.. dat wist ik helemaal niet ..
canela schreef:Fry schreef:
Oeeeej FOEI!
Haha.
NH draait vooral om het paard vooral niet te dwingen. En je paard je laten vertrouwen, en andersom!
Mensen zijn namelijk voor een paard oorspronkelijk een prooidier, terwijl paarden vluchtdieren zijn.
Met de NH oefeningen zorg je dat je paard je niet meer als prooidier gaat zien
aah zo, klinkt leuk
Hitch schreef:AnneHorses schreef:
Jup... Hij had een ontstoken kies zomer vorig jaar, en daar zijn we toen een hele tijd mee bezig geweest... maar dat rotding wilde er niet uit... Hij was echt al heel zwak erdoor geworden, en om hem dan een operatie onder te laten gaan kon ik niet over mijn hart verkrijgen... Ik mis hem echt vreselijk maar ik hoop dat dit het beste was...
AnneHorses schreef:Hitch schreef:Leuk!Ik meld me ook even!
![]()
Ik ben Eveline, 16 jaar en heb mijn 4 jarige paardje Vertigo, een Andalusiër kruisingWe zijn nu rustig bezig met inrijden (gaat echt geweldig) en voor de rest doen we ook behoorlijk wat grondwerk, klassieke dressuur oefeningen aan de hand en af en toe wat vrijheidsdressuur!
![]()
Heb hiervoor met mijn, inmiddels overleden, paard Hitchcock HEEL veel geleerd in het natural horsemanship. Hij was echt niet de makkelijkste (dat hele verhaal wil ik nog wel een keer schrijven) en hij heeft me ontzettend veel geleerd. Nu hoop ik ook weer veel van Vertigo te leren en te genieten!
Fry schreef:canela schreef:
Oeeeej FOEI!
Haha.
NH draait vooral om het paard vooral niet te dwingen. En je paard je laten vertrouwen, en andersom!
Mensen zijn namelijk voor een paard oorspronkelijk een prooidier, terwijl paarden vluchtdieren zijn.
Met de NH oefeningen zorg je dat je paard je niet meer als prooidier gaat zien
aah zo, klinkt leuk
Hitch schreef:Horse agility, lijkt me echt heeeeel leuk!ook op Equiday leuke clinic('s) erover gezien, wil echt ermee aan de slag... nu nog de materialen
Lynn_FDA schreef:Heeft iemand een duidelijke uitleg wat nh is?
Hitch schreef:Anne, Estelle, dankjullie wel!
Wow Anne, thanks... Ik had ook echt het gevoel dat hij 'anders' was dan alle andere paarden, zoveel heeft hij me geleerd... wát een wijs paard... En dat we zo veel konden, dat was resultaat van heeeeeeel veel geduld hebben en op je gevoel vertrouwen, niet alles in een keer perfect willen hebben en blij zijn met de allerkleinste dingen
Hitch schreef:Anne, Estelle, dankjullie wel!
Wow Anne, thanks... Ik had ook echt het gevoel dat hij 'anders' was dan alle andere paarden, zoveel heeft hij me geleerd... wát een wijs paard... En dat we zo veel konden, dat was resultaat van heeeeeeel veel geduld hebben en op je gevoel vertrouwen, niet alles in een keer perfect willen hebben en blij zijn met de allerkleinste dingen