Borisje schreef:Karen Rolf is ook wel een heel goed voorbeeld van dat het wel kan, haha!
Maar zij doet met al haar paarden aan rechtrichten en klassieke dressuur, zij heeft een goede basis.
Dat is weer heel iets anders dan mensen die bij vrijheidsdressuur het 'aan de teugel' en 'verzameling' meepakken, net als piaffe en passage etc. Dat kán niet zonder een basis, dat kun je alleen goed aanleren met zadel en hoofdstel.
Ben het hier niet met je eens. Ik zie zoveel mensen met zadel en hoofdstel een sort of piaff passage aanleren waar de kwalitieit ver te zoeken is terwijl ik soms hele mooie filmpjes ziet van mensen die het zonder hoofdstel zadel of dergelijke kunnen.
Maar men kan tog ook een basis hebben zonder de nodige middelen, zadel & hoofdstel?
Ikzelf irriteer me aan mensen die doen alsof ze bij een stroming horen en daarin les gaan geven e.d terwijl ze de pepernoten niet van bakken.
Ik ben vrij openminded en van iedere stroming/methode is wel iets waarmee je jezelf verder kan ontwikkelen dus ik ben er niet echt op tegen