cp112 schreef:troi schreef:Tja, ben geen parelli expert maar zie hier vooral een paard dat totaal niet let op de mens maar alleen maar oog heeft voor alles om hem heen en Linda die alles uit de kast haalt om de aandacht op te eisen. Of dit de goede methode is om dat wel voor elkaar te krijgen zou ik overgens niet weten. Maar doordraaien zie ik totaal niet, sterker nog ze heeft volgens mij geen andere keus want zodra zij 2 seconden niks doet heeft hij al iets anders gevonden om naar te kijken ipv naar haar.
Weet je wat ik zie?! Een paard wat aan 1 kant niet op let. Het paard mist zo te zien een oog...!
Ze gaat er niet zachtzinnig mee om, houd er totaal geen rekening mee dat hij belemmerd is aan die kant. Vind het niet fijn om naar te kijken en snap ook totaal het doel niet
Blijkbaar kan dit paard prima zijn aandacht richten, dat is namelijk constant op alles behalve het mens aan de andere kant van het touw! Dat staat los van het feit dat hij aan 1 oog blind is. Daarnaast reageerd hij alleen maar op strenge aanwijzingen dus dan geeft ze die tot hij reageerd, dan probeert ze af te zwakken maar als hij dan gelijk weer wat anders doet moet ze de intensiteit weer opvoeren tot hij weer reageerd. Tja, ik ben geen expert maar vind het er echt volkomen logisch uitzien..
Enige wat ik me afvraag is of deze locatie nu echt het slimste is voor deze oefeningen. Ik geloof dat ik eerst gekozen zou hebben voor een prikkelarme omgeving maar goed, het kan zo maar zo zijn dat hij alles prima kent maar het op dit soort momenten totaal 'vergeet'.