Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Turkoois schreef:Dank jullie wel voor de berichten.
Zakelijk bekeken is het duidelijk. Ik heb inderdaad een "probleem" gekocht. Het is zo moeilijk om nu de juiste beslissing te nemen. Wat gaat er straks met het paard gebeuren als ze terug gaat? Ik voel me daar schuldig over.
En het zal inderdaad niet simpel zijn en een lange weg worden als ik er wel voor ga, met veel kosten. En dan nog is de uitkomst onzeker. Waar komt de oorzaak vandaan? En het paard kan wel veel meer mankeren.
Aan de andere kant is het proberen van 1 behandeling misschien wel de moeite waard. Ik weet het echt niet meer. Ik ben er aardig kapot van. Je gaat je toch steeds meer aan een beest hechten.
Turkoois schreef:Ik zou echt afscheid nemen met dit verhaal. Grote kans dat het paard niet meer goed is op de foto's en daarom in een andere prijsklasse verkocht wordt waardoor er niet meer geröntgend wordt. Tenzij je heel veel geld over hebt om eventuele kosten te dekken en het verlies als het paard toch ongeschikt blijkt zou ik er niet aan beginnen.Het paard is alleen klinisch gekeurd. Rontgenologisch dus niet.
Een paar jaar geleden is paard wel rontgenologisch goedgekeurd. Het paard is trouwens 6 jaar.
Jannepauli schreef:Ik vind vier weken behoorlijk lang als je een paard op proef hebt want de meeste handelaren willen hem na zes weken toch wel terug zien.Wie zegt dat dit paard niet gezond is?
Hoe vaak wordt er niet in eerste instantie aan problemen gedacht, terwijl ruiter én instructeur gewoon niet goed genoeg zijn?
Ik vind vier weken veel te kort en zonder behoorlijke analyse van wat er nu eigenlijk mis gaat is het al te makkelijk om maar te roepen: doe weg of sleep maar weer het hele medische circuit erbij.
Turkoois schreef:Voordat we tot terugbrengen over zouden gaan wilden we een medische oorzaak uitsluiten en hebben we het paard na laten kijken door een fysiotherapeut en osteopaat.
Het paard blijkt erg last van haar spieren te hebben en is volgens de therapeuten zeer verkeerd (aan)gereden in het verleden. Dit is zoals het nu lijkt een oorzaak van het verzet.
Het maakt de situatie complexer. Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie? Wij weten nu niet meer waar we goed aan doen.