Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ragdollcat schreef:Juist, dan heb je dat hele pakket aan DVDs en boeken en of hele cursussen toch niet nodig?
Gewoon simpel en duidelijk, klaar.
Paarden/ponys zijn gewoon duidelijk en houden t simpel naar elkaar toe.
Mensen maken het moeilijk en complex.
Voor de getraumatiseerde paarden door mishandeling of wat dan ook, moet je het overlaten aan iemand die weet wat ie doet en niet aan kinderen die het van een dvdtje ff nadoet.
NH_trainer schreef:Hoop dat je op termijn iemand kunt vinden, waarbij je gevoel wel goed is. Succes!
ceasario schreef:delerium schreef:vanuit de lounge: de sfeer is nog altijd prima. De lounge is behoorlijk vol met mensen die vol interesse staan te luisteren naar Emiel Voest.
[ Afbeelding ]
Het was nog veel en veel drukker,rijen dik om de piste , toen om ongeveer 11.30 uur Voest met zijn z.g.n. kennis een paard door de heining en met de heiningbanden aan zijn benen het publiek in jaagde..(Die staat morgen met dikke benen)
Voest..als het goed is moet paard nu vaart minderen als ik hem benader en toen gings het mis met al zijn kennis en het paard..![]()
Die foto-sessie hebben jullie gemist. !!![]()
.
Ellie_F schreef:Ts. ik zou het maar met een korreltje zout nemen. Wanneer een dominant paard een keer een brul krijgt omdat hij loopt te etteren bij het buiten zetten, ziet hij snel genoeg dat hij niet als paardenrookvlees op jouw bord eindigt. Weer een leermoment voor 'm.
Ellie_F schreef:Wat een geluk als het paard er goed vanaf komt en dat er niemand gewond is geraakt tijdens zo'n groot evenement.
_RMHorse_ schreef:Ellie_F schreef:Ts. ik zou het maar met een korreltje zout nemen. Wanneer een dominant paard een keer een brul krijgt omdat hij loopt te etteren bij het buiten zetten, ziet hij snel genoeg dat hij niet als paardenrookvlees op jouw bord eindigt. Weer een leermoment voor 'm.
Ze kan ook best een keer een brul krijgen hoor, maar niet als het niet nodig is!
En ik vond het niet nodig als ze naar me toe komt met parelli. Ze doet het beheerst. Ze moet uiteraard ook geen spelletje van maken, maar dat zie ik aan haar koppie. Dan hoef ik alleen even te wijzen naar de hoefslag van daarheen en dan gaat ze ook weer braaf.