Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
NeverGiveUp schreef:Dus je vind dat parelli + de dvds er zijn voor mensen die begrijpen wat ze doen met hun paard?
En ik ruk niet aan mijn paard zijn halster om hem te laten wijken hoor, misschien kan het zijn dat dat niet aan Parelli ligt maar een of ander vaag persoon die zegt dat hij eraan doet maar het duidelijk niet helemaal begrijpt.
En later in je levels ga je naar Finesse geloof ik en dan komt het rijden erbij, maar dat weet ik niet zeker.
lailapri schreef:prima het mag er zijn.
Als je er niets van begrijpt van wat je doet, maar je paard geeft aan dat je het juiste doet, wat heb je dan aan dvd's en kennis? Wat je weet is slechts een deel van wat je kunt, dus buiten de lijntjes denken is meer als een andere methode volgen.
Cassidy schreef:Niet kijken naar de volgelingen, kijken naar de gecertificeerde instructie zelf. Want Parelli heeft een probleem. Niet iedereen die les geeft is gecertificeerd, er zijn genoeg (teveel) beunhazen.
Cassidy schreef:Je moet niet kijken naar volgelingen die het niet begrepen hebben, en op grond van wat je van die volgelingen je oordeel vellen of een methode goed is of niet.
Kijk naar de mensen die iets kunnen, gecertificeerde instructie en hun leerlingen.
Want je kunt er echt niet omheen, alleen van DVD en uit boekjes ga je het niet leren. Je hebt iemand nodig die je controleerd. En er zijn teveel mensen die geen controle hebben. En daar behoren ook degenen toe die Parelli onderwijzen, zonder certificaat.
lailapri schreef:Je mag het vertalen zoals je wilt, ik ga het topic verlaten en naar me bedje, morgen weer lekker paardjes afbeulen gna gna
xxxxLilly schreef:Citaat:Nou ik ook dan,
En euhh ik ben best leek in parelli maar zie er het hier wat in de buurt doen en dat vind ik er nou ook niet echt bepaald vriendelijk uitzien.
Lekker aan een touwhalster rukken omdat je paard moet wijken
ik weet niet hoe jij het hebt gedaan maar niet goed in ieder geval!
xxxxLilly schreef:Citaat:Nou ik ook dan,
En euhh ik ben best leek in parelli maar zie er het hier wat in de buurt doen en dat vind ik er nou ook niet echt bepaald vriendelijk uitzien.
Lekker aan een touwhalster rukken omdat je paard moet wijken
ik weet niet hoe jij het hebt gedaan maar niet goed in ieder geval!