Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maritje1991 schreef:Ik vind hem wel hard hoor, niet zo zeer gemeen.
Maar echt kleine hulpen zie ik ook niet in het filmpje hierboven.
Waar is de zo ligt als kan?
Maritje1991 schreef:Maar dan moet je nog niet direct groot beginnen?
Ik ben nu bezig met een 1,5 jarige die echt niets gewend is. Dan ga ik niet direct fase 4 geven, ik bouw net als bij mijn volwassen merrie gewoon op, fase 1,2,3,4.
Dat verwacht ik helemaal van iemand als Clinton. Ik denk dat het eerlijker is tegenover het paard.
Cassidy schreef:Wat is het dat je er zo zeker van bent dat CA die fases niet doorloopt? Hij gaat in een korter tijdsbestek sneller door naar een fase 4, maar hij doorloopt de vorige fases wel degelijk. En hij beloont de kleinste poging. En je begint groot. Heel groot. Gaandeweg kun je verfijnen. Zul je met je jonkie nog leren. Een paard gaat bij het rijden echt geen gewichtshulp als rem herkennen. Je zult daar een duidelijke teugelhulp bij moeten gebruiken. Gaandeweg kun je die teugelhulp weglaten, en puur op gewicht gaan rijden.
sanne83 schreef:Ook weer in dat trailer-filmpje. Waar is de rust? Waar is de beloning? Ik zie een paard dat alle kanten opvliegt omdat hij alle kanten op geduwd wordt en niet weet waar de ontspanning te vinden is.