TTouch en TTeam, wie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:39

minikatje schreef:
gebruikten ze ook niet altijd de join-up in die boekjes
:')

Jaa, dat klopt .. :)

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:41

falionrule schreef:
Hoi, ik wilde een hele tijd geleden ook beginnen met TTouch (twee jaar? en komt voornamelijk door de heartland serie :+ )

Maar ik kon toen geen goede info vinden over hoe het moest, heb je daar misschien een goede site voor, voor mij?
Of anders tips? Ik zou het graag willen leren :)

Ik heb zelf het boek de wereld van heartland, daar staat ook wel wat in .. :)

Edit; dat was voor mij ook de aanleiding indd :j

annebe

Re: TTouch en TTeam, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:43

Tteam en Ttouch is een leuke aanvulling op je paardenkennis.
Bij PTC in Barneveld kan je dit volgen.

Horse4life10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:14

ik kan al heel goed maseren en het paard daarmee laten ontspannen dus heb ik al het gevoel een beetje
best wel handig ;)

EliseopBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:39

Ik (& mijn dieren :j ) zijn ook grote fans van TTeam en de TTouches, leuk dat er een topic over is op bokt! Ik vind het altijd jammer dat er niet meer mensen weten hoe leuk en goed het is om te doen met je paard of hond. Vorig jaar heb ik voor 3 mensen en hun paard een weekend workshop georganiseerd, was superleuk. Echt een aanrader om te leren en te doen!!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 09:33

Interessante links. Ik heb een paar heel nerveuze Lusitano's, dit lijkt ook wel wat voor ze. Kun je het uit een boekje leren of moet je les volgen om dit toe te passen?

Horse4life10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:11

ik heb het laatst op de manege gedaan voor een wedstrijd en het helpt echt !!
leuk om te zien dat het paard rustig werd doordat ik TTouch gebruikte :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:58

Cambiar schreef:
Interessante links. Ik heb een paar heel nerveuze Lusitano's, dit lijkt ook wel wat voor ze. Kun je het uit een boekje leren of moet je les volgen om dit toe te passen?

Les is wel handig ;)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:49

xxmariska97 schreef:
minikatje schreef:
gebruikten ze ook niet altijd de join-up in die boekjes
:')

Jaa, dat klopt .. :)

Ja en die bach therapieën :P

Ik had hier nooit meer over gelezen, het is dus niet te vergelijken met een soort massage, maar het werkt alleen echt als je het doet hoe het er staat?
Dus zolang en na zoveel rondjes naar rechts?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 22:09

Ik heb een cursus T-Touch bij Alona (http://www.alona.nl) gevolgd.
Ik vind het een erg fijne manier om met mijn paard bezig te zijn.
Mijn paard vindt borstelen fijn, maar als ik hem "masseer" met de T-Touch methode, raakt ie echt helemaal ontspannen. Hij geniet er echt van.

TamarBwopke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:55

Ja ze gebruiken ook altijd join-up
ik en mijn vriendin doen het ook wel eens bij ons paard alleen ze is veel te snel afgeleid;D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:42

TamarBwopke schreef:
Ja ze gebruiken ook altijd join-up
ik en mijn vriendin doen het ook wel eens bij ons paard alleen ze is veel te snel afgeleid;D

Dan doe je in ieder geval geen join up }>
Voor de duidelijkheid, ik neem aan dat je het over de heartland boekjes hebt en niet over Alona. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze bij Alona gebruik maken van de join up :n

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:46

Ik denk dat ze bedoelt dat ze join up inderdaad ook in heartland gebruiken en dat haar paard te snel afgeleid is met ttouch. Hoop ik.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:46

Ik blijf dit even volgen. Mijn ene paard reageert heel fijn op TTouch, ik maak er dan ook regelmatig gebruik van. Ik door voornamelijk de oren, mond/neus, staart, voorpluk/hoofd, benen en het lichaam d.m.v. strijkingen of die cirkels.
Ik heb (nog) geen grondwerk of dergelijke dingen gedaan.
Ik ben er door mijn instructrice op gewezen, die contact heeft met Sylvia Haveman (van http://www.beestenbaas.nl)
Ik heb Sylvia hier meerdere keren gehad, en zij heeft mij verschillende 'oefeningen' geleerd. Ook heb ik het boek van Linda waar ze in beschreven staan.
Ik vind het erg prettig werken, omdat mijn paard er heerlijk ontspannen van wordt. Bij mijn andere paard gebruik ik het minder, omdat die er niet echt van lijkt te veranderen.

Ik vond het wel bijzonder dat ik veel dingen die ze d.m.v. TTouch toepassen al onbewust toepaste op mijn paarden. Zo was ik vaak aan het kriebelen bij de staart, aaide ik vaak over de boventanden van mijn pony omdat hij daar rustig van werd (vlak daarboven zit een punt die rustgevend werkt en die ze met TTouch ook aanraken), ik raak paarden veel aan, maak ook vaak cirkelende bewegingen met mijn handen. Ik kreeg van Sylvia oefeningen voor de neus, ik deed dat (onbewust) al vaak bijna hetzelfde. Laatst zei ik tegen Sylvia dat ik merkte dat mijn paard rustig werd van lange, rechte aai bewegingen, en toen zei Sylvia inderdaad dat er endorfine vrijkomt als je zulke bewegingen met de wervelkolom mee maakt.
Ook het aan de manen en staartharen zitten deed ik al net zo.
Dat maakt het voor mij heel leuk om het toe te passen, het past bij hoe ik met de paarden om ga. Ik vind het een mooie aanvulling.