Ik wil respect/

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anouska15

Re: Ik wil respect/

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:31

Daar schrik je inderdaad van. Weltrusten en succes hoop dat jullie er goed uitkomen!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:26

Succes ermee!
TS ook succes :(:)

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 21:55

Hoiii even voor de duidelijkheid

Degene die haar nu ook berijd is niet degene waar ik het over heb.. Ik heb het over iemand die zelfs vóór mij al reed die hem heel streng reed.

Maar degene die hem nu berijd en ik mailen nu dus aub ! even niet meer hierover.

Ik voel me best wel erg aangevallen nu, en ik kan daar eigenlijk niet zo heel goed tegen..

dus ik wil liever hier een slotje op omdat iedereen zich nu tegen mij keert terwijl ik het alleen goed wil doen ..

Dus moderator: Alsjeblieft mag ik hier een slotje..? |(

Ik wilde even zeggen dat ik eergisteren ook weer op haar heb gereden en na de les haar heb afgezadeld en los in de bak heb gezet. Ik heb haar hiervoor ook een tijd gereden en toen oefeningen voor het volgen e.d gedaan, en ze luistert nog prima. Ik merk wel dat als ze los is en niet doorloopt, en ik pak een zweepje dat ze daar wel wat angstig voor is.

Ik wilde ook zeggen dat het voederen goed ging, en dat ze na een tijde rustig bleef staan.

Toch bedankt voor de positieve reacties die ik vóór de andere berijdster kreeg.. Groetjes.. ;(

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:06

Vind het na de reactie van de andere bijrijdster een raar verhaal geworden..
Hopelijk komen jullie er samen uit en heb wat aan de positieve tips.

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 22:06

En voor de berijdster die haar nu rijd, reed ik ook al een tijd op haar maar ik stopte ermee omdat ik dacht dat ze hem vaak zou rijden. Omdat ze nu 2x in de week rijd en soms minder door haar baan, ga ik er nu ook weer op rijden dus ik wilde weer verder waar ik mee bezig was.. Namelijk een band proberen te krijgen..?

En ik wil niet stom overkomen maar ik rijd nu bijna 10 jaar paard en ik vind het best wel kwetsend als ze je onwetend noemen want ik geef soms les op mijn manege en ik rijd volgens de manege-eigenaar op hoog niveau en met wedstrijden rijd ik met een manegepony als enige tegen eigen paarden.. Ik wil later een rehabilitatiecentrum voor dieren met psychische schade en probeer vanaf de basisschool al zoveel mogelijk hierover te leren dus daarom dit topiic..

En daarbij wil ik zeggen.. Ik ben vanaf groep 3 gepest en zocht mijn steun bij dieren. Daarom wil ik een band met dieren en probeer ik tips te vinden op internet om het sowieso goéd te doen !

Ik doe ook vd met een manegepony die aggresief is naar andere mensen en ik probeer ook dáár alles goed te doen !

Dus ook door dat pesten reageer ik nogal heftig als mensen boos op me worden of zo fel reageren als de meesten hier.. Dus ik zit hier nu trillend en huilend dit te typen dus mijn 'les' heb ik wel geleerd volgens jullie..?;(

Dus hopelijk nu een slotje..

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:09

Niemand hier heeft comentaar op het feit dat je een band wilt met het paard, denk eerder dat iedereen dat toejuicht!
En dat moet je ook vooral door zetten!

Het werdt alleen een beetje raar toen een bijrijdster zich hier melden en vertelde dat het allemaal wel mee viel ;)

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 22:11

Ja en toen werd ik de slechterik.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:13

Hoe het ook in elkaar zit.
Het is gewoon niet netjes om iemand anders zo af te vallen, zoals in jouw openingspost.
De bijrijdster, waar jij op doelt, kan dit topic ook wel lezen, en zal dat waarschijnlijk niet fijn vinden.
Daarbij heeft er niemand boos gereageerd in dit topic ten opzichte van jou!

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 22:17

Ik noem geen namen, ik veroordeel niemand maar ik geef mijn mening om het verhaal duidelijk te maken en vervolgens vraag ik tips hoe ik het op een rustige, natuurlijke manier kan oplossen.. Zolang ik geen namen noem is hier toch niks mis mee?

Als ik in mijn bijschrift geen Jive had gestaan, had de bijrijdster waarschijnlijk nog niet eens geweten dat dit over Jive ging..

En nogmaals.. ik noem geen namen, zelfs geen voorletters dus ik weet niet wat ik fout doe.. Blijkbaar beschouwt iedereen dit als een grote fout en is dit een leerpunt voor mij dat ik beter maar niks meer op bokt kan plaatsen.. want iedereen kan het tóch lezen.

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 22:56

Oja, en ik zeg ook niet dat ik de join-up doe/gedaan heb, ik vraag of het verstandig is om te doen omdat ik in eerst instantie het aanlopen bij opstappen, het omverlopen in de stal en het heen en weer lopen bij het geven van slobber/ fruit ín de stal etc.. zag als dominant gedrag.. Nu weet ik dus dat die niet dominantie is maar onzekerheid.

Trouwens geven de anderen altijd voer& lekkers door het in de voerbak te gooien van buiten de stal, dus dan moet Jive wel wachten tot ze iets in de bak gooit. Ik probeer haar gewoon wat rustiger te krijgen met voeren ín de stal, door in de stal te gaan staan, de voerbak op te eisen en niks geven tot ze na het (vele) corrigeren helemaal rustig wacht.. Daar is toch niks mis mee..?

En jullie verdraaien het en zeg dat ik een ontwetend kind van 15 ben die klakkeloos aan een join-up oid begint met een paard dat niet van haarzelf is..

Stel áls jullie een join-up aangeraden hadden, had ik het natuurlijk éérst gevraagd... Want om stiekem iets te doen met een paard wat niet van mij is, vind ik ten eerste héél onbeschoft, en ten tweede niet iets wat ik doe. Ik ben van het vragen en niet van het stiekeme/achterbakse.

Ook vind ik dat de andere berijdster er niet meteen vanuit moet gaan dat het over haar gaat, want ik had het over de vorige berijdster/trainster.. Deze heeft ze volgens mij niet gekend dus hier kan ze (vind ik..) haar mening niet over geven.. Ook zeg je dat je je sporen hebt uitgeleend aan een "bepaald iemand"

Ja mensen; dat was ik ! En waarom? omdat dit aangeraden werd door het baasje, omdat ik er na een lange tijd weer opging. Ik rijd nu ook weer zonder sporen, en met zweepje omdat ik mijn sporen hebt weggelegd. Ook manegepony's die "met sporen gereden moeten worden" rijd ik zonder sporen omdat ik dit niet meer wil. Die sporen zijn al een tijd geleden en na ik ze weer terug heb gegeven, heb ik de mijne ook weggelegd en niet meer gebruikt.

Dus ik hoop dat iedereen het nu begrijpt en weer reacties kan gaan geven hoe ik met spelletjes oid. verder kan gaan, want ik wil wel graag verder met dit paard..

mvg.

Oja ! Nog één ding.. Ik reed vóór mijn "Mede-berijdster" Ook al regelmatig op jive, en dit beviel me goed. Dit zei ik hierboven ook al, maar ik wil wel duidelijk hebben dat ik niet 1x op dit paard gereden heb, en dat ik misschien zelfs wel vaker op het paard heb gereden vóór de andere berijdster begon.. Niet beledigend bedoeld maar gewoon dat jullie het allemaal een beetje begrijpen..
Laatst bijgewerkt door ponytjuh76 op 02-12-11 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:34

Nou, je maakt het er niet beter op, door de andere bijrijdster (de huidige) er weer bij te slepen.
Jij hebt dit topic gestart, met commentaar op hoe er met het paard omgegaan is.
Succes verder.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:51

Kim ik heb je een pb gestuurd, ik had niet zo snel moeten oordelen, sorry sorry sorry!!
vond het al zo absurd dat je zoiets over mij schreef, en snapte eigenlijk niet waarom je dat deed.
ik wist niet dat je het over iemand anders had en diegene waar je over praat haar echt heeft bijgereden ( wist wel dat ze af en toe haar op "niveau" hield ) Dacht dus dat ik de enigste bijrijdster was die ze ooit had gehad, dus moest het haast wel over mij gaan.
ik weet nu over wie het gaat, die ken ik ook. en nu snap ik wat je bedoelt.
Laatst bijgewerkt door princesmax op 03-12-11 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 00:01

Ik heb op het laatst gezegd dat dit alles niet beledigend oid is bedoeld, en dan ik alles alleen goed bedoel..

En ik heb dit topic inderdaad gestart met commentaar op hoe er met het paard is omgegaan, en het probleem was dat de huidige bijrijdster dacht dat ik het over haar had. Dit is niet het geval, want mijn mening is dat de huidige bijrijdster Jive super behandelt !

Aan dat misverstand is een halve pagina besteed, op pagina 1 vanaf ze had gereageerd. Ik wilde hier alleen even een opmerking over maken ter verduidelijking aan de rest van de bokkers, zodat hier geen onduidelijkheid over is.

Het liefst wil ik het er nu verder met de andere bijrijdster over hebben waarom ik dit topic heb gestart, over wie ik het had etc.. Dus ik wil het liefst dat we nu gewoon verder weer tips geven voor spelletjes waarmee je een band opbouwt..

Toch bedankt..

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 00:02

Oke fijn dat dit nu een beetje opgelost is.. We praten het verder wel uit met pb's..

Verder zijn tips.. nog altijd welkom al is dit hele topic de andere kant opgegaan -.-

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:06

Oke wat ik heb gedaan om een band op te bouwen is haar los laten in de bak en dan moet ze je volgen, en ook stilstaan als je dit zegt. longeren zodat ze je stem leert kennen. Verder ook gewoon veel met haar bezig zijn, naast het rijden zeg maar, dus een keertje lekker wassen ( vond ze in het begin nog eng maar nu gelukkig niet meer ) en tutten vind ze ook heerlijk. verder ga ik ooit gewoon bij haar in de stal zitten, vind ze ook leuk.

edit: dat zijn niet echt spelletjes maar zo creatief ben ik niet :o

thebjank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:18

wat een bijzondere wending nam, deze topic tot 2 keer aan toe aan, maar ik ben blij om te lezen dat jullie er samen uitkomen.
Wat betreft een band opbouwen; rust en respect. Respectloosheid vanuit de kant van het paard komt bijna altijd respectloosheid van de mens vandaan. Wees wel duidelijk met het aangeven van je grenzen maar beloon haar juist wanneer zij iets goed doet. Succes allemaal!

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 00:53

Het is helemaal opgelost, en eigenlijk was het gewoon een misverstand en we zijn het allebei eens over dit hele topic dus nu is het alleen maar leuk als mensen nog méér tips hebben zodat we (eventueel) zelfs misschien ooit samen een spel kunnen doen haha ;p

Aangezien wij allebei inspiratie nodig hebben haha:D

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 01:39

ponytjuh76 schreef:
Het is helemaal opgelost, en eigenlijk was het gewoon een misverstand en we zijn het allebei eens over dit hele topic dus nu is het alleen maar leuk als mensen nog méér tips hebben zodat we (eventueel) zelfs misschien ooit samen een spel kunnen doen haha ;p

Aangezien wij allebei inspiratie nodig hebben haha:D

Inderdaad dus graag geen reacties meer daarover! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 02:06

met sporen is niks mis hoor ts. Je moet er alleen mee om kunnen gaan. Vooral bij een paard op hoger niveau kan het een fijn hulpmiddel zijn. Dat wou ik nog even kwijt. Verder was mijn merrie ook regelmatig erg zuur, ik heb dit genegeerd en goed gedrag beloond, gaat nu super. Was ook een kwestie van aan elkaar wennen.

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 16:22

Nee ik zeg toch ook niet dat er iets mis mee is om met sporen te rijden..??

Ik zeg gewoon dat ik er niet mee rijd omdat ik het niet nodig vind.. dus..

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 16:22

Maar toch bedankt :D

Kimkimmertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:09

Het paard proberen nooit een reden te geven je te wantrouwen!
Wees duidelijk en consequent, maar wel op een eerlijke manier.
Inderdaad dus door rust en respect en geduld.
Al 's in Parelli verdiept?

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 23:26

Nee nog niet maar wil wel een boek of dvd aan gaan schaffen van parelli, want ik ben hierin heel erg geïnteresseerd! :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:21

Er staan de nodige filmpjes en informatie over Parelli op Youtube, voordat je wat aan gaat schaffen zou je daar naar kunnen kijken.

[NH] Boeken???

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 22:38

Dankje voor de link naar het topic, ik zal ook zeker op youtube informatie en filmpjes zoeken van Parelli! :)