Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
LovesMariska schreef:Zover ik weet rijd Nevzorov zijn eigen paarden ook gewoon met een stang, dus dat ze die dingen doen met een touwtje om de nek is natuurlijk heel mooi, maar de houdig is waarschijnlijk vanuit een andere gewenning...
Zijn visie op het bit is inderdaad erg extreem, en zijn manier van trainingen ook.
Maar ik raad iedereen aan om het boekje Metaal in de mond te lezen, daar staan medische feiten in, en daar word je ook niet vrolijk van!
Ik denk dat je van Pat Parelli of Klaus Ferdinand Hempfling veel meer kan leren. (:
Bizzybijtje schreef:LovesMariska schreef:Zover ik weet rijd Nevzorov zijn eigen paarden ook gewoon met een stang, dus dat ze die dingen doen met een touwtje om de nek is natuurlijk heel mooi, maar de houdig is waarschijnlijk vanuit een andere gewenning...
Zijn visie op het bit is inderdaad erg extreem, en zijn manier van trainingen ook.
Maar ik raad iedereen aan om het boekje Metaal in de mond te lezen, daar staan medische feiten in, en daar word je ook niet vrolijk van!
Ik denk dat je van Pat Parelli of Klaus Ferdinand Hempfling veel meer kan leren. (:
Ik denk dat je het meeste kunt leren van logisch nadenken en je intuïtie volgen, niet een of andere goeroe die het geld al hoort rammelen als hij weer een nieuw boek uitbrengt.
amayziah schreef:Zijn DVD vind ik wel inspirerend.
Verder heb ik niks met die man, of eigenlijk wel (weerstand), omdat hij z'n paarden allemaal isoleert van elkaar. Ze mogen absoluut niet in kuddeverband en een weiland is ook uit den boze. Van zijn leerlingen verwacht hij hetzelfde, dus paard in een stalletje met privépaddockje. Zijn motieven hierachter zijn schrikbarend, hij heeft een vreemde kijk op paarden en de training met paarden.