Nevzorov, wie is hiermee bekend?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LovesMariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:16

Zover ik weet rijd Nevzorov zijn eigen paarden ook gewoon met een stang, dus dat ze die dingen doen met een touwtje om de nek is natuurlijk heel mooi, maar de houdig is waarschijnlijk vanuit een andere gewenning...
Zijn visie op het bit is inderdaad erg extreem, en zijn manier van trainingen ook.
Ik weet niet of iemand op zijn prachtige handgemaakte rijlaarzen gelet, maar daar zitten bijvoorbeeld achterop de hak sporen in verwerkt. Vind ik persoonlijk ook een beetje appart...
Maar ik raad iedereen aan om het boekje Metaal in de mond te lezen, daar staan medische feiten in, en daar word je ook niet vrolijk van!
Ik denk dat je van Pat Parelli of Klaus Ferdinand Hempfling veel meer kan leren. (:
Laatst bijgewerkt door LovesMariska op 06-12-11 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:18

LovesMariska schreef:
Zover ik weet rijd Nevzorov zijn eigen paarden ook gewoon met een stang, dus dat ze die dingen doen met een touwtje om de nek is natuurlijk heel mooi, maar de houdig is waarschijnlijk vanuit een andere gewenning...
Zijn visie op het bit is inderdaad erg extreem, en zijn manier van trainingen ook.
Maar ik raad iedereen aan om het boekje Metaal in de mond te lezen, daar staan medische feiten in, en daar word je ook niet vrolijk van!
Ik denk dat je van Pat Parelli of Klaus Ferdinand Hempfling veel meer kan leren. (:

Ik denk dat je het meeste kunt leren van logisch nadenken en je intuïtie volgen, niet een of andere goeroe die het geld al hoort rammelen als hij weer een nieuw boek uitbrengt.

LovesMariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:19

Bizzybijtje schreef:
LovesMariska schreef:

Ik denk dat je het meeste kunt leren van logisch nadenken en je intuïtie volgen, niet een of andere goeroe die het geld al hoort rammelen als hij weer een nieuw boek uitbrengt.

Dat sowieso.

Whupp

Re: Nevzorov, wie is hiermee bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:28

Ik vind die filmpje op de een of andere manier ook niet zo, ik weet niet, maar het gevoel dat ik erbij heb is niet helemaal goed. Vooral sommige oefeningen die ik nog nooit eerder gezien heb. Het ziet er zo onnatuurlijk uit.
En ik denk ook dat je meer kunt leren door zelf logisch na te denken en met paarden om te gaan, dan om iemand blind na gaan doen, want jaaa hij doet het zo goed en hij kan zoooo veel.

amayziah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:52

Zijn DVD vind ik wel inspirerend.
Verder heb ik niks met die man, of eigenlijk wel (weerstand), omdat hij z'n paarden allemaal isoleert van elkaar. Ze mogen absoluut niet in kuddeverband en een weiland is ook uit den boze. Van zijn leerlingen verwacht hij hetzelfde, dus paard in een stalletje met privépaddockje. Zijn motieven hierachter zijn schrikbarend, hij heeft een vreemde kijk op paarden en de training met paarden.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:59

Op zich zitten er wel behoorlijk wat goede kanten aan zijn methode, maar ik raad de geìnteresseerden aan om eens te kijken op http://www.artofnaturaldressage.com/forum/index.php Volgens mij is dat min of meer afgeleid van Nevzorovs denkwijzen en manier van trainen van het paard, maar dan op een stuk toegankelijkere wijze.
Verder heb ik zelf al tijden niet meer op die site gekeken, omdat ik geen paard meer heb om op die manier mee te trainen, maar ik heb er heel veel aan gehad. Heel veel leuke oefeningen, een mooie manier van kijken naar paarden, een fijne, paardvriendelijke manier van trainen. :)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:13

amayziah schreef:
Zijn DVD vind ik wel inspirerend.
Verder heb ik niks met die man, of eigenlijk wel (weerstand), omdat hij z'n paarden allemaal isoleert van elkaar. Ze mogen absoluut niet in kuddeverband en een weiland is ook uit den boze. Van zijn leerlingen verwacht hij hetzelfde, dus paard in een stalletje met privépaddockje. Zijn motieven hierachter zijn schrikbarend, hij heeft een vreemde kijk op paarden en de training met paarden.

Bij mijn weten is een paard nog altijd een kuddedier en een grazer. Dus wat hier nou natuurlijk aan is snap ik dan even niet?

amayziah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:15

Dat is precies mijn punt, miekel92.

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:35

Heb ook dvd's van hem gezien waar hij gruwelijke dingen liet zien (paardenmishandeling).
Heb er echt om gehuild bah.
Maar als ik zo lees dat hij zijn paarden isoleert....wie is er dan (ook) paardonvriendelijk bezig?!!
Paarden horen toch bij elkaar.
Ik rijd mijn pony bitloos en dat gaat heel goed, ze respecteert mij en ik haar. Dus als ze een mindere dag heeft en geen zin heeft, dan vind ik dat prima :D en vind ik niet dat ik ineens leider-af ben.
Jeetje, het zijn paarden hoor (met eigen willetje!).

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:49

Hij is een zweefkees eerste klas, denkt dat hij zijn paarden goed dressuurmatig traint terwijl dat totaal niet zo is. Het is leuk als je paard in een 'leuke' houding naast je kan lopen maar of het goed is, is een 2e. En ik denk dat wat hij doet met een VD ook te verkijgen is, het is eigenlijk niets anders als VD alleen dan met een erg 'spirituele' man en vooral met heel veel onnozel geklets.

Je kunt jezelf altijd goed presenteren als je er gruwelijke beelden naast houdt maar of jij dan daadwerkelijk goed bent is een 2e.
Heb zijn dvd's hier thuis liggen en toen ik nog een 'die hard natural' was vond ik het erg fasinerend maar nu ik weer met beide benen op de grond sta zie ik het veel realistiser.