Haastig bitloos hoe kom ik er vanaf

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 19:26

ze loopt nu zo:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QJ74CVCA.jpg

maar even terzijde, dit gaat nu de hele tijd over hoe wel en niet aan de teugel lopen
terwijl mijn vraag is hoe ik mijn pony minder haastig laat lopen zonder bit

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:29

xTesske schreef:
ze loopt nu zo:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QJ74CVCA.jpg

maar even terzijde, dit gaat nu de hele tijd over hoe wel en niet aan de teugel lopen
terwijl mijn vraag is hoe ik mijn pony minder haastig laat lopen zonder bit

als je les hebt kan jou lesgeefster je dat heel goed uitleggen , Ik ken dat paard verder niet . Mischien probeerd ze wel onder je vandaan te lopen? Ik weet het niet. Ik vind der op die foto ook erg op de voorhand lopen . Mijn advies is echt neem les. daar kunnen jij een je paardje veel van leren!

Nachtlampje

Re: Haastig bitloos hoe kom ik er vanaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:52

Een paard kan drammen door zijn optoming heen omdat hij constant met pijn heeft moeten lopen -probeer zelf maar eens de hele tijd in een opgekropte krul te lopen- en nu doorheeft dat hij minder pijn ervaart als hij losser probeert te lopen, een neusband is makkelijker te negeren dan een bit dat scherp zijn tandvlees kneust.
Ik denk dat met een goede instructrice het dik oke word, die zal je leren correct te rijden (hoop ik) en kan ook zorgen dat je paard goed los loopt :)

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 22:47

oke dan hoop ik dat het lukt als ik les ga nemen.
heb er ook echt zin in!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:50

Had zelf ook met sommige bitloze optomingen wat onenigheid, vond ze te traag in hun release,
mijn pony vond dat duidelijk ook.

Je zegt dat je paard erin gaat hangen, dan geldt bij bitloos hetzelfde als bij rijden met bit,
jij geeft het paard dus de mogelijkheid erin te gaan hangen, want jij houdt vast.
Bij bitloos is ook het idee dat je niet met constante druk rijdt.

Ik zou les nemen en goede instr. kan je dan wel zeggen waar de schoen wringt en je ook
helpen met het vinden van passend harnachement.

Leuke fjord trouwens!

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 08:45

Sjolvir schreef:
Had zelf ook met sommige bitloze optomingen wat onenigheid, vond ze te traag in hun release,
mijn pony vond dat duidelijk ook.

Je zegt dat je paard erin gaat hangen, dan geldt bij bitloos hetzelfde als bij rijden met bit,
jij geeft het paard dus de mogelijkheid erin te gaan hangen, want jij houdt vast.
Bij bitloos is ook het idee dat je niet met constante druk rijdt.

Ik zou les nemen en goede instr. kan je dan wel zeggen waar de schoen wringt en je ook
helpen met het vinden van passend harnachement
.

Leuke fjord trouwens!

Dankje!
Wat bedoel je met het dikgedrukte?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:02

Dat een goede instr. je kan helpen met uitzoeken welk hoofdstel (bitloos of met bit) het beste bij jou en je paard past.
Dus niet letterlijk passend, maar figuurlijk. (en ja, het moet uiteraard ook nog letterlijk passen.)

Mijn paard vond ook niet elke bitloze constructie even geslaagd, ze liep wel met alles,
maar ik wou ook mijn fijnafstemming houden.