Natural horsemanship, niet alleen fluisteren en knuffellen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Natural horsemanship, niet alleen fluisteren en knuffellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 11:31

Met een dergelijk paard zou ik naar een cursus toegaan, en niet onder begeleiding wat gaan aanmodderen.
Trappen en happen is dominantiegedrag, dat moet je eigenlijk de kop indrukken. En dat kan op de NH manier, maar dan moet je het wel goed aanpakken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:05

Cassidy schreef:
Met een dergelijk paard zou ik naar een cursus toegaan, en niet onder begeleiding wat gaan aanmodderen.
Trappen en happen is dominantiegedrag, dat moet je eigenlijk de kop indrukken. En dat kan op de NH manier, maar dan moet je het wel goed aanpakken.

Kan bovenstaand bericht niet meer aanpassen, maar er hoort "zonder begeleiding" te staan....

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 20:51

Ja dit ben ik eigenlijk ook al van plan, maar ik denk dat het niet vaker kan dan 1 keer in de maand, om de kosten die ik zelf moet betalen, is dat voldoende om goed mij en mijn paard op te leiden?

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:16

Ja, hoor. Ik les ook niet veel vaker. Wil graag ruim de tijd hebben om het "huiswerk" er goed in te krijgen.
Ik heb meer te doen dan met m'n paard spelen helaas, dus ik kan nog niet eens vaker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:30

salome_maybe schreef:
Ik ben van mening dat mijn hulpen groot genoeg zijn, eigelijk fase 3, het touw gaat hevig op en neer, maar de enige reactie die ze geeft is haar hoofd op zij gooien, en misschien een stap opzij, echt toen ik pas met het touw om me heen ging zwaaien, dus links rechts links rechts zoals een paard doet, hield ze de gewenste afstand. Omdat ze anders een flinke oplawaai zou krijgen van mijn touw. Is dit normaal dat ze in het begin zo moeilijk reageerd?

Heel belangrijk in dit alles is, dat je het ook meent.
Als je het zelf niet zo gelooft (twijfelt, aarzelt, afwachtend bent, onzeker bent etc), dan gelooft je paard je al helemaal niet.
Ook jouw houding, focus, intentie en energie spelen een grote rol in de omgang met je paard.
Dus het gaat er niet alleen om wàt je doet, maar ook hòe je het doet. En dat hoeft dus echt niet meteen fase 3 te zijn.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 23:02

Darom wil ik ook gaan lessen, om mijn houding en techniek te verbeteren :)