Cassidy schreef:Ik snap wat je wilt, en dat ga je met Parelli ook bereiken. Alleen is het gevaar gewoon heel erg groot dat de oefeningen die je gaat doen een "dingetje doen" worden. Dat wordt het heel snel als je alleen maar domweg grondwerkoefeningen meeneemt, en alles klakkeloos uit een boekje gaat leren. Daar krijg je - ook met Parelli - doodgeparelliede paarden van. En dat is iets wat je niet moet willen. Afkortingen bestaan er niet. Neem de tijd die nodig is, voor jezelf en ook voor het paard.
Ik zou je willen adviseren om eerst dat boek eens door te nemen, en dan lessen te gaan volgen, of het pakket aan te schaffen. Ik begrijp uit je profiel dat je geen eigen paard hebt, maar misschien zie ik dat verkeerd. Paarden moeten aan Parelli wennen, en als er meerdere mensen met een paard omgaan en die niet Parelli volgen, kan dat, wat jij met Parelli bereikt hebt, in een klap teniet worden gedaan. En als jij Parelli wilt gaan doen met een verzorgpaard, vraag dan eerst even toestemming aan de eigenaar.
Ik heb inderdaad geen eigen paard, maar heb toestemming om er alles mee te doen wat ik wil. Er werkt of rijdt niemand anders met haar dan mij.
Ik wil ook niet dat het een doodgeparellied paard wordt. Lessen kan ik nog niet nemen, want ik heb nog geen lesgeefster gevonden die dat zou kunnen en die naar mij zou willen komen voor een redelijke prijs