Ervaringen met Onkundige mensen die NH instructies geven.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_NY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 12:23

VivaLaVida schreef:
Jeetje.... als jou paard naar je bokt met wandelen was de nood zéker hoog...
dan vind ik dat terugschoppen nog zo'n slecht plan niet!

Als je -wat voor instructie dan ook- wil, kun je beter eerst kijken naar diploma's en certificaten, en vervolgens zoeken naar ervaringen met diegene.... ik bedoel..lang leve google toch??

ik heb me inmiddels ook flink verdiept in het NH, en schoppen op dat moment bied misschien geen oplossing voor de toekomst en is zeker geen idee om maar steeds te doen als deze situatie zich voordoet..

uiteindelijk met de juiste instructrice die (god blessed) ook bij ons op stal staat zijn we eerst 3 keer grondwerk gaan doen en is ze me de visie van het NH uit gaan leggen, veel uitgelegd waarbij we naar de kudde in een andere wei zijn gaan kijken en heeft zij het wandelen een aantal keer begeleid.. ik ben heel erg tevreden en om ook even te reageren op

Citaat:
In welk tijdsbestek verwacht je dat resultaat dan te zien? In een uur tijd? Een aantal lessen verder? Is een instructeur die in een uur tijd niet tot iemand door kan dringen meteen een slechte instructeur? Heb je niet ook te maken met de leerling en zijn vermogen om dingen op te pakken/te begrijpen?
Wendy schreef:
Het uitgangspunt dat de lesgever niet jouw paard moet kunnen longeren, maar jou moet leren hoe je het zelf kunt doen, daar ben ik het volledig mee eens :j

In welk tijdsbestek verwacht je dat resultaat dan te zien? In een uur tijd? Een aantal lessen verder? Is een instructeur die in een uur tijd niet tot iemand door kan dringen meteen een slechte instructeur? Heb je niet ook te maken met de leerling en zijn vermogen om dingen op te pakken/te begrijpen?

de eerste keer wandelenen, na 3 grondwerlessen liep ze heel erg ontspannen mee.. en zacht uitgedrukt, ik was in de 7e hemel

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 15:47

Maar blijkbaar missen we even dat een kundig instructeur en een leergierige leerling nog steeds geen enkele garantie is op een goed eindresultaat!
Je moet als instructeur en leerling wel met elkaar door de bocht kunnen. Ik heb wel les gehad van zeer kundige instructeurs, maar ik kon er weinig mee omdat we elkaar niet begrepen. We zaten ieder op een andere golflengte.

Mandy_NY

Re: Ervaringen met Onkundige mensen die NH instructies geven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 20:42

ben ik met je eens, als persoon moet je ook met elkaar kunnen werken en op dezelfde golflengte zitten.
het gebeurt ook erg vaak dat mensen elkaar gewoon niet begrijpen, of in de paarden maar ook vooral daarbuiten. (je ziet het ook op bokt heel heel heel veel geuren). mensen zijn met elkaar in discussie, vertellen iets compleet anders maar bedoelen hetzelfde.
lastig werken met elkaar maar heel erg knap dat je het hebt (h)erkent..