Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nine1987 schreef:Ik ben een leek wat betreft NH, maar ik zie toch echt paarden met ijzers en paarden met bitten in jouw profiel TS, mag ik vragen wat je dan precies met je paarden doet? (ik dacht dat NH'ers juist alles zonder deden, schiet me lek als ik er volledig naast zit)
Cassidy schreef:nine1987 schreef:Ik ben een leek wat betreft NH, maar ik zie toch echt paarden met ijzers en paarden met bitten in jouw profiel TS, mag ik vragen wat je dan precies met je paarden doet? (ik dacht dat NH'ers juist alles zonder deden, schiet me lek als ik er volledig naast zit)
Kleine kanttekening (en met het risico dat ik nu wel aan hokjesdenken doe): om mijn ogen is er een verschil tussen NH en Natural. NH is je verdiepen in het wezen paard, begrijpen waarom hij zo reageert zoals hij reageert en daarop leren in te spelen. Natural is een verlengde daarvan, beoefenaars willen een paard hele dagen op het land, zonder ijzers, deken, rijden zonder bit en zadel, sporen of zweep. En dan heb je alle gradaties daar tussenin.Maar NH kun je gewoon doen als je je paard beslaat, dekens ophebt, een boomzadel gebruikt, met bit rijdt en je je paard voor een paar uur per dag in een box hebt staan.
Cassidy schreef:nine1987 schreef:Ik ben een leek wat betreft NH, maar ik zie toch echt paarden met ijzers en paarden met bitten in jouw profiel TS, mag ik vragen wat je dan precies met je paarden doet? (ik dacht dat NH'ers juist alles zonder deden, schiet me lek als ik er volledig naast zit)
Kleine kanttekening (en met het risico dat ik nu wel aan hokjesdenken doe): om mijn ogen is er een verschil tussen NH en Natural. NH is je verdiepen in het wezen paard, begrijpen waarom hij zo reageert zoals hij reageert en daarop leren in te spelen. Natural is een verlengde daarvan, beoefenaars willen een paard hele dagen op het land, zonder ijzers, deken, rijden zonder bit en zadel, sporen of zweep. En dan heb je alle gradaties daar tussenin.
Maar NH kun je gewoon doen als je je paard beslaat, dekens ophebt, een boomzadel gebruikt, met bit rijdt en je je paard voor een paar uur per dag in een box hebt staan.