www.dehorsemanshipshoeve.jouwweb.nl

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:05

Daar vraagt ze toch om? En dit is niet de eerste keer dat ze de link naar haar site op bokt zet. Zie er alleen geen groei in....er verbeterd niets aan de site, ondanks alle tips die ze in het verleden heeft gekregen.

Zoals ze zegt, ze bepaald zelf wat ze gaat doen. En dat is duidelijk ook het naast zich neerleggen van adviezen en tips...

cissy

Re: www.dehorsemanshipshoeve.jouwweb.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:14

Ik wil Grietje wel eens uitnodigen om met mijn Parelli/Clinton paard te komen spelen of mee te gaan naar een paard met trailerlaadproblemen, dan mag ze laten zien hoeveel ze echt weet van NH??

Er is niks mis met het maken van een hobbysite maar zorg dan wel dat je info klopt en verkondig geen onzin.
Ik heb in het verleden ook wel tips gegeven over de oude site maar je ziet inderdaad nu weer dezelfde onzin terugkomen en dat is een beetje jammer. Als het je eigen hobbysite is en geen kritiek wenst zet dan niet een link op zo'n groot forum als bokt en doe het dan niet voorkomen dat je alles weet van NH.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 20:44

Hoi cassidy
Ik heb ook nooit gezegd dat jij in hokjes denkt, maar wel dat je
een keer zei dat je je niet bewust hoeft te worden van jezelf .
En ik denk echt niet, dat je door alleen een paar kleine dingen
altijd je paard laat dansen. Soms moet je ook heel veel doorlopen, en heeft het
heel veel tijd nodig. Dat weet ik echt wel.
Cissy@ Eerst was het een stuk anders, is nu veel verbeterd vind ik. En ik sta toch gewoon open voor alles?
Waarom denk jij dat ik geen kritiek wil? Ik wil juist weten wat ik beter kan doen. Ik zou best eens willen komen, maar heb geen ervaring met trailerlaadproblemen. Dat wat ik over probleempaarden beschreef is gewoon een algemeen iets. En ik ben nog niet zo lang bezig met nh hoor. Ik moet juist nog mijn eigen weg zien te vinden, die ik al aardig gevonden heb, en erachter komen hoe ik moet denken. De ene keer was het zo, dat ik juist niet aan mezelf moest twijfelen, de ene keer moest ik juist wel het advies opvolgen.
Koudbloedkim@ Dankjewel! Alles is niet in 1 keer goed, maar ik leer ook nog heel veel. Mooi dat je de site leuk vind!
Hoezo zie jij geen vooruitgang cassidy? Wat vind jij dan waardoor het lijkt dat ik geen vooruitgang heb?
En wat vind je dan wat er verkeerd in zit wat er moeilijk uit te krijgen is?
Ik ben juist wel vooruit gegaan, ben me nu bewust van mezelf, en denk anders.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 20:52

Ik heb een opleiding voor trainer doorlopen.
Daar kwam de nodige theorie aan bod...

En je hoeft je echt niet eerst bewust van jezelf te worden.
Cirkel van Kolb: eerst doen, dan begrijpen waarom je iets doet....
Dit stukje van bedoelde ik. In het topic is er een verschil?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:54

Er is een gezegde Grietje, dat je je ook misschien eigen kunt maken.

The more I learn, the less I know....

Ik vind het heel fijn voor je dat je op jou leeftijd al je weg gevonden hebt, en de vraag naar de zin van het leven hebt kunnen beantwoorden en je je bewust bent van jezelf.
Dat is een heleboel knappe koppen in hun hele leven nog niet gelukt.

Edit: heb je nav mijn opmerking over Kolb je nog verder verdiept in zijn denkwijze en waarom hij dat vindt?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-02-11 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 20:56

Nee das waar, want ik heb niets tegen jouw ofzo hoor.
Maar ik denk soms ook wel van ja wat moet ik nou, de 1 zegt de ander zegt dat.
Dus dan denk ik, ik volg mijn hart maar gewoon.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:59

Als je twee tegenstrijdige dingen hoort, dien je beide kanten goed te onderzoeken, voordat je "je hart volgt".
Het hoofd heeft namelijk ook weleens gelijk.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 21:00

Ja, das waar.
Dan eens even googelen.
Wat je vind je eigenlijk wel goed aan mijn site?
Maar clinton anderson, doet die parelli of doet die gewoon nh?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:01

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 21:01

Dankje!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:02

Clinton Anderson heeft net als Parelli het allemaal niet zelf uitgevonden. Parelli is een smeltkroes van methodes van verschillende trainers die niet zo goed met mensen kunnen omgaan, Parelli kan dat wel. Hij heeft er een progamma met een duidelijk stappenplan omheen gebouwd met redelijke garantie op succes als je dat programma volgt. En om dat programma te volgen hoef je voor jezelf niet de vraag te beantwoorden waarom je hier op aarde bent of wat je doel is in het leven. Paarden denken in het hier en nu. En hebben geen boodschap aan het feit dat jij een goddelijke vonk in jezelf voelt opborrelen....

En Clinton Anderson doet niet Parelli
Clinton Anderson doet Clinton Anderson.
En Parelli, Anderson, Mark Rashid, Buck Brannaman, Ray Hunt, Bill Dorrance, John Lyons (en ik vergeet er nu een heleboel) zijn allemaal NH-ers.
Persoonlijk schaar ik Monty Roberts overigens daar niet onder...
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-02-11 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 21:07

Ja, dat geloof ik wel.
Parelli kan ook best goed zijn.
Maar ik denk dat ik toch liever nh doe.
En hempfling die vind ik ook wel heel goed.
Want ik heb weleens wat uitspraken van hem gehoord, en daar ben ik het wel mee eens.
Kan ik me eigenlijks wel in vinden.
Oke, nou dat zijn er al een heleboel vind ik.
Clinton heeft dus een geheel eigen methode.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:09

Nee, Clinton Anderson heeft geen heel eigen methode.
Parelli heeft geen heel eigen methode.
Het zijn trainingsmethodes die al jaren bestaan, en die ze hebben opgepakt.
En door hun programma bekend hebben gemaakt.

En door je opmerking dat je liever NH doet, laat je zien dat je het nog steeds niet begrepen hebt.
Laat verder ook maar....

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 21:13

Ik snap wel dat met parelli niks mis is, en dat het dus trainingsprogrammas zijn.
Met dat van nh, nouja das mijn keuze, zo bedoel ik dat.
Ik begreep het ook wel volgens mij, alleen ben het weer kwijt.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:17

Ik ben een leek wat betreft NH, maar ik zie toch echt paarden met ijzers en paarden met bitten in jouw profiel TS, mag ik vragen wat je dan precies met je paarden doet? (ik dacht dat NH'ers juist alles zonder deden, schiet me lek als ik er volledig naast zit :P)

Maar om heel eerlijk te zijn, het is natuurlijk echt top dat je je de moeite doet om een website op te zetten over NH, maar ik denk dat je je van tevoren toch echt wat beter mag inlezen, want als ik het zo goed begrijp, is t allemaal geschreven vanuit jouw persoonlijke standpunt en niet vanuit een objectief standpunt.. Succes verder..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:17

en weer begrijp je het niet... of je leest niet goed.
Je zegt Parelli kan best goed zijn maar liever doe je NH????

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 21:19

Dankje, klopt wel wat je zegt nine, ik heb gewoon
alles erop gezet, wat ik er van dacht en geleerd heb.
Cissy@ Ja, omdat ik dat nou eenmaal al doe, en ik dat leuk vind.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:22

Pfoe, wat een commentaar weer. Ik ben zelf helemaal niet thuis in het NH-gebeuren (wat me trouwens wel héél interessant lijkt) maar misschien is het leuk voor je site om bij het stukje 'wat is echt horsemanship' het wat uitgebreider te beschrijven, met eventueel wat citaten van bekende NH-mensen. Nu is het eigenlijk allemaal vrij kort door de bocht. Op die manier zie je ook NH van verschillende kanten, waardoor het duidelijk & interessanter wordt voor iemand die op je site kijkt.

Verder denk ik dat het sowieso wel goed is als je je verdiept in een aantal bekende NH'ers, met hun manieren en redenen erachter. Ik denk dat je daar heel erg veel kan leren. Nu is je site nog erg oppervlakkig, en in 'hokjes' verdeeld door de onderwerpen in je menu. Maar als je écht een beetje de feeling achter het NHproces krijgt, wordt het veel breder + heb je echt de kern van het NH (én stromingen die daaronder vallen.) :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:22

nine1987 schreef:
Ik ben een leek wat betreft NH, maar ik zie toch echt paarden met ijzers en paarden met bitten in jouw profiel TS, mag ik vragen wat je dan precies met je paarden doet? (ik dacht dat NH'ers juist alles zonder deden, schiet me lek als ik er volledig naast zit :P)

Kleine kanttekening (en met het risico dat ik nu wel aan hokjesdenken doe): om mijn ogen is er een verschil tussen NH en Natural. NH is je verdiepen in het wezen paard, begrijpen waarom hij zo reageert zoals hij reageert en daarop leren in te spelen. Natural is een verlengde daarvan, beoefenaars willen een paard hele dagen op het land, zonder ijzers, deken, rijden zonder bit en zadel, sporen of zweep. En dan heb je alle gradaties daar tussenin.

Maar NH kun je gewoon doen als je je paard beslaat, dekens ophebt, een boomzadel gebruikt, met bit rijdt en je je paard voor een paar uur per dag in een box hebt staan.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 21:24

Dankje!
Ik moet ook nog vee leren, dus komt allemaal wel goed.
Dan ga ik me verdiepen in hempfling denk ik.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:26

@cassidy: Dan ben ik dus nu lek hihihi..
Maar bedankt voor de info.. :D
Ben weer stuk wijzer..

Neemt niet weg dat TS ff iets meer huiswerk moet doen.. Succes..

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 21:26

Denk niet dat je nu in hokjes denkt cassidy, je zegt eerder het verschil tussen iets.
En ik ben het wel met je eens. Ik denk dat naturalhorsemanship, gewoon en horsemanship doen, en het natuurlijk houden van je paard is.
Nine@ Hoe bedoel je meer huiswerk? Bedoel dat ik meer leren moet?
Ik moet ook nog veel leren over horsemanship.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:42

En weer lees je niet goed. Ik zeg juist dat NH niet automatisch inhoudt dat je je paard natuurlijk houdt of houden moet...

Je kunt NH beoefenen maar geen Natural zijn.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 21:44

Cassidy schreef:
nine1987 schreef:

Kleine kanttekening (en met het risico dat ik nu wel aan hokjesdenken doe): om mijn ogen is er een verschil tussen NH en Natural. NH is je verdiepen in het wezen paard, begrijpen waarom hij zo reageert zoals hij reageert en daarop leren in te spelen. Natural is een verlengde daarvan, beoefenaars willen een paard hele dagen op het land, zonder ijzers, deken, rijden zonder bit en zadel, sporen of zweep. En dan heb je alle gradaties daar tussenin.Maar NH kun je gewoon doen als je je paard beslaat, dekens ophebt, een boomzadel gebruikt, met bit rijdt en je je paard voor een paar uur per dag in een box hebt staan.

Dat maakte ik op uit het vetgedrukte.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:45

Olympisch Kampioen David O' Connor doet ook aan Parelli.

http://www.youtube.com/watch?v=ImzUgnhV-EU

En de zin onder de quote, heb je die gelezen en begrepen?

Want er staat dit:

Cassidy schreef:
nine1987 schreef:

Kleine kanttekening (en met het risico dat ik nu wel aan hokjesdenken doe): om mijn ogen is er een verschil tussen NH en Natural. NH is je verdiepen in het wezen paard, begrijpen waarom hij zo reageert zoals hij reageert en daarop leren in te spelen. Natural is een verlengde daarvan, beoefenaars willen een paard hele dagen op het land, zonder ijzers, deken, rijden zonder bit en zadel, sporen of zweep. En dan heb je alle gradaties daar tussenin.

Maar NH kun je gewoon doen als je je paard beslaat, dekens ophebt, een boomzadel gebruikt, met bit rijdt en je je paard voor een paar uur per dag in een box hebt staan.