Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
GreenRider schreef:@ Paardentango, jammer dat je zo'n ervaring met hem hebt...
Was er ook in 2010 (de PPP) en dat was toch echt heel anders dan wat je nu beschrijft.
Wendy schreef:GreenRider schreef:@ Paardentango, jammer dat je zo'n ervaring met hem hebt...
Was er ook in 2010 (de PPP) en dat was toch echt heel anders dan wat je nu beschrijft.
Dat was toch heel anders dan wat je nu beschrijft, schrijf je in de quote. Daar had dan waarschijnlijk moeten staan: mijn ervaring was toen heel anders dan de jouwe... oid.
Paardentango schreef:Wat efficiënt is om een paard te laten gehoorzamen aan de mens is ieder voor zich. Ik heb hengsten en die happen, bedoeld als vriendschap. Als ik Parelli of Voest hoor dan zijn hun oplossingen heeeeeel ver van de mijne. Als ik lees dat het advies is om een staltouw helemaal in de mond van een jong paard te proppen zodat hij het happen (wat binnen de paardentaal heel gewoon is) om het dier iets af te leren ga ik over mijn...
arabs schreef:het was inderdaad niet mijn bedoeling om voor-of tegenstanders van Hempfling te laten debatteren... Ik was gewoon benieuwd naar ervaringen en ik denk ook dat het wel duidelijk is dat sommigen voor Voest en Parelli zijn en anderen voor Hempfling... Ik weet waarom ik voor Hempfling ben en dat is omdat ik graag op mijn gevoel af ga, ik denk dat paardentango dat heel juist inschat (en komt me over als iemand die heel veel ervaring heeft, ik ben benieuwd naar meer.....