Gini schreef:De laatste decennia hebben we door uitvinding van radio, televisie en vooral het internet een kennisexplosie meegemaakt op alle gebieden, niet alleen in de paardenwereld.
Maar eigenlijk, misschien ben ik heel positief ingesteld, maar ik zie dit niet als een nadeel. Zoals al gezegd in een topic 'als je op die stal reed, deed je het zus en als je op die andere stal reed, deed je het zo'. Punt. Nu is het toch juist een verademing dat je die oogkleppen kan afzetten? Dat er zoveel visies en meningen zijn, dat je nu ook zelf kan kiezen. Dat wanneer zus niet werkt, je nog altijd zo kan proberen, want je hebt de kennis en de mogelijkheid.
En ja, dingen zijn gemoderniseerd, maar is dat de schuld van de paardenwereld. Het dikke dekje met de longeersingel is idd een boomloos zadel geworden. Net zoals de oude primitieve houten loopfiets een aerodynamische fiets uit carbon is geworden.
Nee, ik moet juist zeggen dat ik blij ben met de hoeveelheid keuze die wordt aangeboden.
Vroeguhh was alles beter. Misschien een kern van waarheid, maar je kan je ook te krampachtig vasthouden aan die stelling.
Inderdaad, hier kan ik me wel bij aansluiten. Er zijn veel meer mogelijkheden dan vroeger en dat geeft absoluut voordelen.