Waarschijnlijk wordt het nu geen hitactiefstal maar een stal met 's zomers 24/7 weidegang, en in de winter overdag weidegang en 's nachts op stal. Niet mijn ideaalbeeld, maar het is erg moeilijk in de omgeving waar ik zoek. (Een stal kon mijn paard ook zomer en winter 24/7 buiten, maar dan zou hij in de winter 's nachts alleen buiten staan en dat lijkt me niet de beste keuze.)
Citaat:
Wat ik mij nog afvraag, hoe kun je er nou tevreden mee zijn dat je paard in een paddock staat en op hooi moet leven als je je paard zo natuurlijk mogelijk wilt houden? Ik ben in de natuur nog nooit een baal hooi tegengekomen. Vers paardengras is zoveel gezonder voor paarden dan alleen maar droog hooi. Gras voor mijn paard is toch wel een eis van mij als ik een stalling zoek.
In de natuur heb je ook niet het gras wat hier op de weilanden staat. Vers paardengras is inderdaad gezonder, maar aangezien de meeste stallen dit niet hebben lijkt mij hooi een betere keuze. Zo natuurlijk mogelijk is mooi, maar het moet wel kunnen. Daarom ben ik nu ook al aan het zoeken. En het paard komt dus sowieso te staan op een stal waar gras voorhanden is, alleen misschien niet het hele jaar rond.