Wat vinden jullie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:42

Citaat:
Met VD bereik je dit niveau NIET

Ik wil jou post niet in twijfel trekken, maar dat heb je fout :D Honza gebruikt zeker VD in zijn shows, sterker nog, ik heb een clinic van deze man
gevolgd en heb het allemaal haarfijn uitgelegd gekregen. Met VD kun je ook dat niveau behalen, geen punt. Het ligt aan de manier van trainen en werken met je paard, want ook deze mensen zijn gewoon onderaan begonnen :D Daarbij zijn veel vrijheidsdressuur-oefeningen ook te zien in de natuurlijke bewegingen van het paard. Niet vaak, maar ze zijn er wel. Liggen bijvoorbeeld, compliment/knielen met woest spelen, steigeren, flemen, buigen (uitrekken), ga zo maar door :)

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:18

Ik zou voor NH gaan. Dat is iets wat je echt moet begrijpen en waar je lichaam een grote rol speelt. Iemand corrigeert je als je je niet goed beweegt/weer geeft. En vrijheidsdressuur is makkelijk te leren door boeken. Dat vind ik persoonlijk ook een beetje zonde van je geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 17:25

FalcoMirza schreef:
Ik zou persoonlijk voor vd gaan
Want eerlijk gezegd vind ik dat natural horsemanship maar onzin :o

Als ik de eerste paar regels in je profiel lees zou je er anders een hoop baat bij kunnen hebben.

VD na respect en dat respect moet je eerst verdienen. Daarbij leert jouw paard meer concentreren op jouw lichaamstaal bij grondwerk en dat is weer een voordeel bij VD. Eerst grondwerk dus.

Iljaa1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:19

hee,

Je kan het beste kijken wat het meest bij jou en je paard past.
Waar je zelf het beste gevoel bij hebt moet je doen, aangezien het 2 verschillende dingen zijn.
Sucses verder!

Groetjes

grietje14

Re: Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:52

Ik zelf doe horsemanship.
Je kan ook een vd en horsemanship doen trouwens.
En anders moet je er maar eens in verdiepen en kijken
wat het beste bij jullie past.