Parelli geldklopperij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ANSOb

Re: Parelli geldklopperij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 15:32

Ben momenteel op zoek naar iemand die het level 1 wil uitlenen of 2dehands wil verkopen.
Maar ben niet meer bezig met alleen parelli, ik lees verschillende boeken en maak er zo'n beetje mijn eigen mengeling van, en kijk gewoon op wat mijn paard het best reageert :)
Zo zal het ook wel lukken denk ik..

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:38

miss. bestellen via marktplaats? heb ik ook gedaan, bij een vrouw uit Den Haag. heeft alles van Parelli, en ook veel andere dvd's
binnen 'n paar dagen in huis ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:40

gewoon 2e hands materiaal zoeken ;-)

Ik heb hier alle oude levels staan (videobanden) en een nieuwer level, maar de oude zijn beter vin dik

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:54

Er is al eerder een topic geweest over de prijs van Parelli. Niet zo zeer de lessen, maar de paketten zelf. Ik zal even kijk of ik dat topic voor je kan vinden. De service van een instructeur die op ieder moment van de dag, als jij dat wilt, voor je klaarstaat, mag zijn prijs hebben. En is het echt zo duur als je denkt dat het is? Parelli is een programma dat je voor de rest van je leven gebruiken kunt. Jij hebt veel geld betaald voor je paad, je betaald veel geld voor stalling, je ouders hebben je opvoeding en een groot gedeelte van je opleiding voor je bekostigd....investeren in jezelf is nooit vekeerd.
Alleen snap ik dan niet dat er wel geld uitgegeven kan worden voor setjes, voor dure vakanties, en dat investeren in je eigen kennis dan meteen te duur is?

Online is er van Parelli een heleboel te vinden. De oude video's staan met Duitse Voice-over op Youtube, Parelli heeft een eigen Youtubekanaal waar ook filmpjes staan

http://www.youtube.com/user/ParelliTube

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:56

Quote van mezelf uit een ander topic, scheelt mij weer tikwerk.

Cassidy schreef:
Over Parelli is heel veel online te vinden, zowel uitleg als filmpjes, maar je hebt echt les nodig om je te corrigeren als je dingen fout doet. Je moet weten waar je moet staan, hoe je er moet staan en waarom je er moet staan.

Pat Parelli heeft een boek geschreven, dat recentelijk naar het Nederlands is vertaald. Je kunt in de bibliotheek kijken of ze het hebben, anders is het te krijgen via Mediaboek of Bol.com. Het heet Natural Horse-Man-Ship, auteur is Pat Parelli.

Filmpjes van Parelli (met Duitse voice-over)

http://www.youtube.com/watch?v=xMpweMV31o0

http://www.youtube.com/watch?v=k_JEN1mO ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=NfifTXji ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=MziUPffH ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=2fk9FqHd ... re=related

Uitleg kun je online vinden als je gaat googlen.

En de discussie waarom het zo duur is:

[NH] parelli, waarom zo duur?.

Met een quote van mezelf:

Cassidy schreef:
Iedere keer komt de discussie bovendrijven waarom Parelli zo duur is, en of het niet allemaal wat goedkoper kan.

Als je eens bedenkt dat Parelli er zijn werk van heeft gemaakt, dat die beste man ook niet van lucht alleen leven kan, dat hij je de tools aanreikt met een programma waar je je hele leven wat aan gaat hebben, dan vind ik het bedrag wat je er voor neer moet tellen zeer beslist niet te duur.

Als je bedenkt dat een opleiding geld kost, soms heel veel geld, soms tienduizenen, nee honderdduizenden guldens, dan is die 500 Euro voor een pakket van Parelli zeer beslist niet overdreven duur. Je ouders hebben je schoolgeld betaald, misschien eventueel je studie gefinancieerd, je betaald klakkeloos een paar 100 Euro voor een setje of een rijbroek, er worden fortuins uitgegeven aan paarden, en lessen en wedstrijden, en daar kan dat bedrag dan niet vanaf?

Het bedrag dat je voor de paketten betaald, is haalbaar, voor iedereen. De een moet er wat langer voor sparen dan de ander. Maar als je ergens langer voor hebt moeten sparen, ga je er ook meer moeite voor doen dan voor dingen die je komen aanwaaien, die je gratis krijgt, of die je de kop niet kosten.

Misschien moet je daar eens over nadenken.

Bij de aanschaf van de paketten investeer je in jezelf, in je eigen toekomst. Je hebt er iets aan voor de rest van je leven. Je kunt paketten tweedhands kopen, via Marktplaats ed. en na gebruik weer doorverkopen, zodat je een gedeelte van de investering weer terugkrijgt. Je hebt een leraar die je ieder moment van de dag, 7 dagen in de week kunt raadplegen. Hij komt gewoon bij je thuis, je hoeft nergens naartoe....

ANSOb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 15:58

Bedankt ja dat topic ga ik is zoeken.
Je hebt wel een punt maar ik vind het in vergelijking met "gewone lessen" toch nog altijd een groot verschil.
25 euro voor een uur tov het 3dubbele voor een parelli-les.

Ik hoop dat de opmerking van setjes en dure vakanties niet op mij persoonlijk bedoelt is, want dat is voor mij een droom hoor :D dat kan ik niet betalen.

Groetjes

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:13

De volgende keer als je wel in een ruitershop met een rijbroek in je handen staat, of een paar rijlaarzen, of een hoofdstel, ga je aan me denken...

ANSOb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 16:38

Ik heb 1 hoofdstel, 1 paar rijbotten met chaps en 2 rijbroeken. Mijn paard heeft 2 zadeldekens, 1 winterdeken en 1 zweetdeken.
De laatste x dat ik heb gereden had ik die dingen toch ook wel echt nodig ook..
Aangezien dat u mij absoluut niet kent, gelieve u vooroordelen voor uzelf te houden!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:42

Je hebt sinds een maand een eigen paard....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:48

Ik denk dat Cassidy hetzelfde bedoeld als ik al eerder aangaf, jij hebt gekozen voor een dure stal, zoveel keer rijles en je paard laten rijden tegen betaling, tja, je kunt nou eenmaal niet alles tegelijk willen....
en dan wil je nu ook nog Parelli lessen en die vind je dan te duur. Je zal moeten kiezen wat je belangrijker vind, vandaar die opmerking over die rijbroek etc. ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:50

wat kost een pakket tegenwoordig? 400 euro?

Mensen betalen wel privelessen a 40 euro per les, dan heb je na 10 lessen ook een parellipakket. Nu heb je zelfs meer 'waar' voor je geld voor 400 euro ;-)

ANSOb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 16:51

en wat dan nog?
ik heb voor dit paard 3 jaar een verzorgpaard gehad waar ik alle kosten voor betaalde. inclusief dierenarts en hoefsmid.
Denk dat dat goed overeenkomt met een eigen paard.
Ik heb nog altijd dezelfde laarzen, en had toen ook maar 2 zadeldekens.

Nogmaals: u kent mij niet, u kent mijn portemonnee niet.

ANSOb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 16:53

Cissy: dit heeft mijn paard momenteel nodig ook.
Als hij goed rijd en alles kent zullen die lessen wss ook minderen maar daar kan ik nu nog niet over beslissen.
Beter teveel lessen dan er niks van bakken en blijven aanmodderen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:56

wij kennen inderdaad je portemonee niet, maar jij bent degene die roept dat het geldklopperij is en dát is niet zo.

de pakketten zijn geen 400,-, is stuk minder en zeker als je lid bent van de savvy club, het is een investering in jezelf en dus ook voor je huidige paard en je toekomstige paard(en).... :)

ANSOb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 17:02

Ieder zijn mening.
Er zijn er die in dit topic hebben gezegd dat ze dat ook vinden, er zijn er die dat niet vinden.
Omdat mijn mening niet overeenkomt met die van u moeten er nog geen belachelijke vooroordelen gemaakt worden. Niemand hoeft zich daar dan ook aangevallen over te voelen en hard gaan verdedigen waarom zij wel dat geld aan Parelli willen geven.
Ik geef liever wat minder geld uit aan NH en dat is mijn keuze.
Ik vraag mensen om andere, goedkopere oplossingen.
Daar draait dit topic om

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:07

ik voel me niet aangevallen hoor. :)
die oplossingen zijn ook al gegeven toch? heb je al op het NH gedeelte gekeken wat ik als link gaf? daar staan diverse trainers/lesgevers tussen in de sticky bovenaan, misschien zit er wel iemand in je buurt.

ANSOb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 17:10

Inderdaad en ik ben nu ook op zoek naar 2dehandsspullen en ben boeken van versch personen aan het lezen.
Ja dankje heb gekeken in de link :) maar spijtig genoeg is er niemand bij mij in de buurt..

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:16

Ik vind het reinste geldklopperij.. Methode is goed, maar het is allemaal zo commercieel geworden. Erg jammer.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:14

Niemand dwingt je om er aan mee te doen.
En als je dingen doet zoals je ze voorheen altijd hebt gedaan, zul je de resultaten krijgen die je altijd al hebt gehad.
Als je daar tevreden mee bent is het toch goed?

Maar als je investeert in een opleiding, investeer je in jezelf. Je hebt er de rest van je leven wat aan.

Hoeveel wil je in jezelf investeren? Hoeveel vind jij jezelf waard?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:42

Cassidy heeft gelijk, Als je iets wil leren, moet je investeren. Maar het kopen van allemaal materiaal wat erbij hoort, dat is geldklopperij, net als touwhalsters, leadropes, carrot sticks, wands enzovoorts. Die kan je namelijk met een beetje creativiteit zelf maken. (als je hobbiet) Maar goed, mensen die een goed idee hebben willen natuurlijk ook geld verdienen. Zo moet je voor elke methode wel iets aanschaffen.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:45

Even off-topic, Cassidy ik zat op je site te kijken, bij je foto's van freestyle reining. Bij die foto van luipaard viel ik zowat van mijn krukkie van het lachen :D
Leuk idee ook trouwens..

katje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:50

voor alle methodes moet je wel iets kopen.... 't is kwestie van keuze maken. Verder kan je de meeste dingen zoals carrotsticks, lead ropes en halsters ook goedkoper aanschaffen als je niet voor het echte merk gaat, de kwaliteit is dan wel anders maar dat is met alles zo.

Als je de pakketten één voor één koopt en af en toe samen werkt met een instructeur voor bijsturing dan valt dat heel goed mee. De methode is zo opgesteld dat je in principe zelfstandig kan werken en niet elke week een instructeur nodig hebt.

het is ook iets wat niet aan één paard gebonden is, in tegenstelling tot geld steken in iemand die je paard komt rijden voor je...

Gewoon keuze maken, dat lijkt mij de boodschap.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:59

Idd keuzes maken. En niet alles in een keer willen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 00:02

Navanja schreef:
Even off-topic, Cassidy ik zat op je site te kijken, bij je foto's van freestyle reining. Bij die foto van luipaard viel ik zowat van mijn krukkie van het lachen :D
Leuk idee ook trouwens..

Ja we hebben lol die avonden....bedoeling dat er ook op muziek gereden wordt, en de meest originele outfit/muziek combinatie, samen met een mooie proef die wint het dan.

Om het toch even ontopic te houden: ziehier de winnende freestyle proef van Stacy Westfall....ook NH instructrice.

http://www.youtube.com/watch?v=a-7v8Ck1crg

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:04

Navanja schreef:
Cassidy heeft gelijk, Als je iets wil leren, moet je investeren. Maar het kopen van allemaal materiaal wat erbij hoort, dat is geldklopperij, net als touwhalsters, leadropes, carrot sticks, wands enzovoorts. Die kan je namelijk met een beetje creativiteit zelf maken. (als je hobbiet) Maar goed, mensen die een goed idee hebben willen natuurlijk ook geld verdienen. Zo moet je voor elke methode wel iets aanschaffen.

Je hebt een touw nodig en en carrot stick, nou nou zeg, wat een geldklopperij :roll:
Waarom moet ineens bij nh alles goedkoop zijn of gaan mensen het zelf maken. Je gaat toch ook geen hoofdstel zelf in elkaar knutselen? Iedereen heeft een longeerlijn liggen en een longeerzweep, maar een touw en een carrotstick zijn dan ineens duur? Ik begrijp er niets van.

Iedereen bepaalt lekker zelf wat hij wil uitgeven. Misschien is het wel duur als je parelli alleen voor erbij en op zondag wil doen. Dan is het ook duur, want in dat geval is het de uitgave waarschijnlijk ook niet waard.
Bij parelli als lifestyle ben je een stuk goedkoper uit :D (in mijn geval tien jaar geleden een carrot stick en touw gekocht en die gebruik ik nog steeds ;) )