Iemand ervaring met de sidepull Amber?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Salvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:00

En heb je hem al?
Ben benieuwd hoe die Jasper staat!
Maak maar foto's! :)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:28

Ik vind het hoofdstel geweldig! Ik kan er fijn dressuurmatig mee rijden en ook kan ik er mee springen. Ik rij er gewoon mee in de clublessen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:08

Ik heb het hoofdstel ook. Eigenlijk wel tevreden van, alleen valt hij héél ruim. Voor mijn haf met huge hoofd is hij eigenlijk zelfs op het kleinste nog een tikkie te groot. (Ze heeft een breed hoofd waardoor meestal een COB niet past, maar ze is niet bepaald erg lang.)

Dat een dunnere scherper werkt klopt, maar hij zal enkel maar zo scherp inwerken als jij em gebruikt... Ik ben ondertussen overgeschakeld naar een natural hackemore (vind ik toch fijner werker dan side-pull), maar voorlopig blijft hij hier mooi decoreren. :D

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 01:25

Omdat ik dit topic nog tegen kwam van de Barefoot Amber, heb ik maar geen nieuw geopend.

Heeft iemand van jullie ervaring met dit hoofdstel bij een koudbloed? Is het hier ruim genoeg voor?
Ik vind het een prachtig hoofdstel, en zou hem graag kopen voor ons trekpaard.

Anniick

Re: Iemand ervaring met de sidepull Amber?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:39

denk wel dat er kans bestaat dat dat past. :j die van mij staat te koop en ga straks voor een geinteresseerde de maten op het grootst opmeten, ik zal het ook wel hier neerzetten!

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:11

ik heb het op zijn grootst opgemeten.
de bakstukken zijn los 27 cm
van links naar rechts in totaal is 118 cm
de omtrek van de neusriem is 76 cm

chiccoiship

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:37

Oeeh die wou ik ook vond hem alleen scherp ogen..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 04:56

Citaat:
Als je wedstrijden wilt gaan rijden zou ik eerder kiezen voor een sidepull met een platte zachte neusriem die wat vaster om het hoofd heen ligt.

Je mag sowieso niet met een dergelijke neusriem starten, al was dat ook misschien niet direct wat jij bedoelde.

Verder hoor ik ook vaak dat 'ie ruim valt, zowel de neusriem als het hoofdstel zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:40

Hij valt inderdaad vrij ruim. Bij 'gemiddelde' paarden en misschien wat grotere paarden zal hij wel passen, maar ik denk dat het bij pony's (kleiner dan een grote D) best lastig kan worden. Bij mijn paard (volgens NL maatstaven een E-pony) houd ik maar 1 of 2 gaatjes over (dat het nog kleiner zou kunnen).

jp23012007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:43

ik heb m ook!

ik vind het echt een superfijn hoofdstel, en mijn pony reageert er perfect op!
dat probleem met de klosjes touw die loslaten heb ik totaal niet!

het is wle een nadel dat het idd nogal groot valt, en dus al snel te groot wordt..

ook vind ik niet dat het scherp inwerkt..
en het leder is donkerbruin ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:21

Van het donkere model op de foto's in de beginpost , is de kleur van het leer zwart.

Voorheen was er maar 1 maat verkrijgbaar , sinds kort is hij in maat 1 (Cob) en maat 2 (Full) verkrijgbaar.

Hoe iemand de neusriem scherp kan vinden is mij echt een raadsel , het is gewoon een dikke , soepele en zachte neusriem , geen dun touwhalster-touwtje of rawhide , er mankeert echt niks aan , ik heb nog geen zachtere gezien hoor :P

Kijk , als je constant links-rechts met je teugels heen en weer gaat flossen of constant eraan gaat trekken zal het heus wel een keer gaan irriteren , maar dat heb je met elk materiaal.

Als er iets kapot gaat kun je je gewoon beroepen op de garantie , het hoort natuurlijk wel netjes te blijven onder normale omstandigheden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:47

pmarena schreef:
Voorheen was er maar 1 maat verkrijgbaar , sinds kort is hij in maat 1 (Cob) en maat 2 (Full) verkrijgbaar.

Is de Cob dan ook echt kleiner dan wat het voorheen was (in de combimaat dus)? :)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:53

cob past mijn c-pony ook en dan zit hij niet op zijn kleinst maar zeker niet op zijn grootst. o ja hij heeft dus maat pony

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:20

RedPassion schreef:
pmarena schreef:

Is de Cob dan ook echt kleiner dan wat het voorheen was (in de combimaat dus)? :)

Uiteraard , anders heeft het nog geen zin :P

Maar de verschillen tussen de Cob en Full zijn niet zo heel erg groot hoor , zie ook de matentabel van de hoofdstellen (moeten nog wat maten ingevuld worden) : http://www.boomloosrijden.nl/matentabel ... tellen.htm

Dit is wel gemeten met hoofdstellen uit de eerste "gesplitste" partij , het zou me niet verbazen als de maten nog wat veranderen dus ik ga het nog eens nameten bij een latere levering :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:55

Zo vanzelfsprekend is dat niet, had ook gekund dat er alleen een maat groter (of kleiner) bij gekomen was en dat de oorspronkelijk was veranderd in een cob of full. ;)

Wel jammer dat ik het hoofdstel net 2 maanden heb, als ik dat had geweten was ik liever voor Cob gegaan omdat ik nu weinig overhoud.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:05

Nouja , er was juist behoefte aan een kleinere , dus vandaar het "uiteraard" dat er een kleinere maat is :)

Het was voor mij ook een redelijke verrassing dat die kleine erbij kwam , was niet aangekondigd maar ineens stond hij op de prijslijst.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:36

ik heb hem ook, ik vind hem juist zacht!:)
erg goede kwaliteit, duidelijke inwerking.
(ik hou niet van constante druk, werk liever met druk en dan direct loslaten, en bij dit hoofdstel werkt dat echt prima!)

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:45

Ik heb het hele topic gelezen en eigenlijk is er niet echt een antwoord op mijn vraag naar voren gekomen.
Is dit hoofdstel geschikt om dressuurmatig mee te rijden? Ik heb niet veel constante druk op het moment maar met dressuurmatig rijden is dit wel waar ik enigzins naar toe wil. Dat ze blijft lopen op twee teugels.
Kan dat met dit hoofdstel of is het daar te scherp voor?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:52

Dat ligt er maar net aan wat je wilt , ik vind persoonlijk geen 1 hoofdstel daar geschikt voor en een bit al helemaal niet , constant spanning op de teugels vind ik paardje pesten.

Maar er zijn genoeg mensen die met een kaak- of kingekruist of side-pull met een contact-teugel rijden.
De Amber is niet erg straf of schurend qua materiaal dus daar kan dat ook wel mee , liever dan met veel ruwer aanvoelende side-pulls.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 15:56

Oke dan vertrouw ik op jou haha.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:56

Uiteraard gaat het wel een keer schuren als de ruiter steeds links-rechts zou spelen met de teugels waardoor de neusriem steeds over de neus heen en weer getrokken wordt , maar voor de rest is het een zacht ding hoor :P

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:43

Nee maar zo bedoelde ik het ook niet. ;)
Ik zaag niet.

Oke dan heb ik er vertrouwen in dat het goed gaat komen. :)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:08

Ja, je kunt er prima mee dressuren, je kon dat lezen in een van mijn berichten in dit topic. Ik rij er gewoon mee in de lessen van de club.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:16

Bedankt. :)
Ben heel benieuwd hoe mijn paardje gaat reageren op bitloos.