Onjuist bejegend door NHer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:24

Sonja schreef:
O jawel hoor. Ik ben al eens voor dierenbeul uitgemaakt in het bos omdat ik op het veulentje van het andere paard reed (ik zat op mijn fjord en mijn vriend op zijn KWPN'er, nog een ruin ook overigens ;) ), heb al eens een moeder haar kindje horen vertellen dat ik gemene sporen droeg en dat ik dat deed om het paard te porren zodat 'ie hard ging hollen, en vorige week stond er nog een of andere miepestein te krijsen dat m'n paard "uit z'n bek bloedde". We stonden in de struiken geparkeerd en stonden samen bramen te eten... :roll:
Ook is mijn paard al eens voor vreselijk zielig uitgemaakt omdat het vrouwtje niet eens een bit voor haar wilde kopen. Ik rijd vaak bitloos buiten en dat is ook zielig want elk paard heeft recht op een eigen bit.
O ja en ik ben ook wel eens aangesproken op dat ik geen paard moet hebben als ik niet voor alle vier z'n benen "hoeven" kan kopen. Ze heeft alleen voor ijzers, achter niet.

Ja de wereld loopt vol met kenners... :D

_O- Fantastisch! haha, helemaal mee eens, iedereen bemoeid zich overal mee tegenwoordig, stond vorige week nog trailerlaad training te geven ben ik net 5 minuten bezig, komt die boer langs en brult heel hard : "Hij moet er helemaal in hoor" ! :Y)
(getraumatiseerd paardje)
En dit gebeurd vaker.. ;)

Ik trek me daar lekker niks van aan!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:28

ohja En ooit de les gelezen door een grietje van twaalf..
"hoe durfde ik zonder ijzers over de weg te lopen, dat doet heel zeer" .

Ik heb haar toen maar even uitgelegd dat ik Jolanda al tien jaar heb.. En dat ze echt geen zere voeten krijgen van een stukkie over de weg..
Waar leert zo'n kind dat, vraag ik mij af..

Mirel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:10

Wat een topic kan er vrolijk over mee kletsen hoor. :+
Breng nemelijk de hele wereld in gevaar omdat ik met een neckrobe rij, wat een eer :D
Daarnaast ben ik veel te gierig om een paard te hebben want ik bezuinig op zijn gezondheid.
Geen ijzers en geen deken, wat een drama |(

Even zonder gekheid waar bemoeien mensen zich mee, als ze zich af vragen waarom ik de dingen doe zoals ik het doe dan kunnen we dat altijd vragen.

Brainless

Re: Onjuist bejegend door NHer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 12:19

Ik rijd mijn paard meestal buiten bitloos met een boomzadel.
Heb ook al naar mijn hoofd gekregen dat het: of bit- en boomloos is of: met bit en boom, en dat dit absoluut niet de bedoeling is.

En dat ik maar eens goed moest nadenken wat ik nu wilde......!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:20

@Mirel, ja ik kan ook niks betalen, zadel, hoezo? En mijn touwhalster leen ik af en toe dus ik moet het soms gewoon met enkel een touwtje om nek doen. ;(
Ik snap dat ik mijn medeweg gebruikers ernstig in gevaar breng met mijn overigens veels te kleine penny pony, die niet eens ijzers, dekens, krachtvoer, een bit of een stal krijgt, maargoed ik ben een dom egoïstisch kind, levensgevaarlijk bezig, meneer die ik ooit tegenkwam zwoor dat ik dood zou gaan (joh gaan we allemaal een keer) en dat hij dan niet op mijn begravenis zou komen... :+

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 13:30

Leven en laten leven :D .

Ik rijd buiten bitloos in de bak met bit, buiten boomloos en in de bak met een wintecdressuur met boom. Waar val ik dan onder? Ik doe wel aan freestyle/wadh ed, maar dan nog. Ik krijg buiten regelmatig de opmerking dat mijn paard wel megaaaa braaf moet zijn want anders rijd je niet bitloos.... Maar als ik dan in de bak bezig ben wordt ik evengoed vreemd aangekeken. Ach het went, ik reageer er niet meer op.
Vind het wel ronduit brutaal dat die vrouw zo naar TS toe kwam. Alsof die vrouw er last van heeft dat iemand anders met bit en boomzadel rijd.

Emiel Voest zei tijden een clinic op HE: "er is niks natuurlijks aan wat wij doen met onze paarden, ook niet wat alle NH'ers beweren er zijn gewoon meerdere wegen die naar Rome gaan. Wil je echt natuurlijk, dat moet je, je paard in een natuurgebied zetten, paard erin en jij eruit".

Persoonlijk vond ik dat een hele goede uitspraak.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:19

ijssnuiver schreef:
Emiel Voest zei tijden een clinic op HE: "er is niks natuurlijks aan wat wij doen met onze paarden, ook niet wat alle NH'ers beweren er zijn gewoon meerdere wegen die naar Rome gaan. Wil je echt natuurlijk, dat moet je, je paard in een natuurgebied zetten, paard erin en jij eruit".

Ik was ook bij die uitspraak :D Helemaal mee eens!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 14:33

En ik vind dat zo'n dooddoener die uitspraak!
Maar goed, das dan weer mijn mening :D

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:05

Leuk he, al die verschillende meningen.. :D

Zonder was de wereld maar saai,, hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:11

Ik vind het een loze uitspraak.
Wat wil hij (en trouwens ook diverse bokkers) daar eigenlijk mee zeggen? We hebben een paard en rijden er mee en da's niet natuurlijk, dus doen de natuurlijke behoeftes van het paard er ook niet meer toe?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 17:18

Dat er een hoop gesmeten word woorden en termen, dat mensen vergeten waar het over gaat.