VogeltjeM schreef:Een filmpje verspreiden via youtube vind ik overkomen als, inderdaad, een flinke uitdaging, zo niet bijna een aanval. Ik vind niet dat hij Parelli hiermee in zijn waarde laat.
(...)
Zelf zou ik, mocht ik op zoek zijn naar een methode, voor iemand kiezen die positief opvalt met zijn goede resultaten, niet iemand die verwijst naar de fouten van iemand anders en hier op deze manier op ingaat.
Dat filmpje van hoe Pat Parelli met Catwalk in de fout ging, is op YouTube gezet door tientallen mensen die daar in het publiek zaten, erbij waren. Het is niet Chris Irwin die dat filmpje heeft verspreid! (Overigens zijn al die filmpjes inmiddels al door vele tienduizenden mensen bekeken.) Het is dus ook niet Chris Irwin die verwijst naar de fouten van Parelli, maar dat hebben de vele tientallen mensen gedaan die er toen bij waren en m.b.v. hun mobieltjes opnames hebben gemaakt en die op YouTube hebben gezet.
Je kunt het Chris niet kwalijk nemen dat hij de goede naam van de term "Natural Horsemanship" overeind wil houden want hij wordt zelf vaak een natural horsemanship-trainer genoemd. (Hij komt trouwens in september naar Nederland, stal Mansour in Arnhem, op de NH-dag!)