kan je een pony van 8jr nog natural horse manship leren???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 15:35

Zoals mijn voorgangsers al aangeven: het paard hoeft geen NH te leren, maar de EIGENAAR juist wel. En daarvoor ben je nooit te oud. Als je er maar voor open staat. Ik ben zelf nu begonnen onder begeleiding met mijn 7 jarige Fries. Veel plezier en succes.

Oja, ook aan de teugel lopen is nog prima te leren op 8 jarige leeftijd hoor. Is nog een jong paardje hoor.

gisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 17:28

Hoezo oud, Morelli van 37 en ik, 66 jaar jong spelen met veel plezier de 7 games van Parelli.
Het paard heeft geen probleem, die is als "Natural Horse geboren. Voor mensen is het veel lastiger, die moeten zich in het paard gaan verdiepen en heel veel afleren. Maar mijn paarden en ik zijn blij dat we Parelli hebben ontdekt en ik verheug mij weer op de les volgende week donderdag.

YelaBrenda11

Re: kan je een pony van 8jr nog natural horse manship leren???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:02

leuke vraag :)

een paard hoeft zijn eigen taal niet te leren , misschien leert hij dat juist wel aan jou !

karazilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:16

Kan het met de meesten niet meer dan eens zijn! Ik ben blij dat wij mensen ook nooit te oud zijn om te leren want is er een wereld voor mij open gegaan sinds ik mij in mijn paard en haar natuurlijke gedrag heb verdiept! Zij zou eigenlijk mij moeten belonen als ik eens iets gelijk goed doe :D Ik zag meer in meer in dat niet mijn paard vastzit aan 1 kant maar juist ik en zij drukte me met de neus op de feiten, zonder boos te worden want paarden raken niet zo gefrustreerd als wij mensen wel eens doen :o

dus ja je kunt er zeker mee beginnen, maar verdiep je er wel in!

azahr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:50

zelfs van 30 nog!!!

Altobelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:35

aan de teugel lopen komt als het goed is vanzelf als hij zijn achterhand eronder brengt. :j
dat zou je met grondwerkoefeningen misschien kunnen doen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 19:31

natuurlijk kan dat.
Ik heb bijvoorbeeld een ijslander, die word op zijn 5e jaar ingereden (later dan "standaard" paarden, veel beter voor de rug)
en is nu 8. Hij heeft de basis + uitgebreider maar ik zou in principe nu kunnen "beginnen" met hem trainen voor een tak.

Fjalar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:28

Dit kan met elk paard, het maakt niet uit hoe oud hij is. :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 18:26

Waarom niet, als jou paard leergierig is. Zou ik het zeker gaan proberen, een paard is nooit te oud om te leren.
Misschien heb je wat langer nodig, maar ze kunnen het wel nog perfect.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 08:28

een paard is idd nooit te oud om te leren!:)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:10

Ik denk dat de uitdaging groter is voor de persoon die het wil leren dan voor het paard.
Ik heb gisteren ook 1 les gehad van iemand die dus op een NH manier doet. Viel toch best wel tegen. Zoveel dingen te gelijk en het was alleen maar basis dus aan de hand stappen. Nu kent mijn paard dat ook wel niet echt op die manier(3,5 en weinig mee gedaan) maar ik denk dat ik meer moeite had dan mijn paard.
Daarna heb ik geoefend met een ouder paard die zover ik weet ook nooit op die manier gedaan heeft maar ging toch heel aardig ondanks dat ik het zelf nog niet helemaal onder de knie heb.