Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Asyaa schreef:Wow, een filmpje van 10 seconden, dat 3 keer vertraagd. Je ziet net geen 2 hele stappen. Bij de eerste (halve) stap zie je geen ophouding, bij de laatste ook niet. Ooit eraan gedacht dat er misschien een ophouding werd gemaakt, ipv elke stap 10 cm te trekken (wel hele aparte centimeters hou je erop na). De filmer kan heel trots op zichzelf zijn, hele dag zitten filmen, dan uiteindelijk 2 en halve seconde pakken, dat vertragen, en op internet zetten.
Amaretto27 schreef:Asyaa schreef:Wow, een filmpje van 10 seconden, dat 3 keer vertraagd. Je ziet net geen 2 hele stappen. Bij de eerste (halve) stap zie je geen ophouding, bij de laatste ook niet. Ooit eraan gedacht dat er misschien een ophouding werd gemaakt, ipv elke stap 10 cm te trekken (wel hele aparte centimeters hou je erop na). De filmer kan heel trots op zichzelf zijn, hele dag zitten filmen, dan uiteindelijk 2 en halve seconde pakken, dat vertragen, en op internet zetten.
Snap je berichtje niet echt?
Asyaa schreef:Wow, een filmpje van 10 seconden, dat 3 keer vertraagd. Je ziet net geen 2 hele stappen. Bij de eerste (halve) stap zie je geen ophouding, bij de laatste ook niet. Ooit eraan gedacht dat er misschien een ophouding werd gemaakt, ipv elke stap 10 cm te trekken (wel hele aparte centimeters hou je erop na). De filmer kan heel trots op zichzelf zijn, hele dag zitten filmen, dan uiteindelijk 2 en halve seconde pakken, dat vertragen, en op internet zetten.
Twiggy2008 schreef:Misschien kan men zich hier beter focussen op bepaalde dressuurruiters, of ze nou met bit of zonder bit rijden, sommigen zijn ronduit paardonvriendelijk bezig! Dit soort zaken zie ik met en zonder bit gebeuren, helaas. Moet je eens op een gemiddelde wedstrijd kijken, pfffffff......![]()
Ik rij zelf als bitloze ruiter overigens met een endurance side pull (Marylot) en die zijn heel vriendelijk, hoor, tenzij ik ga lopen rukken en trekken, maar dat heeft niets met gemeen bitloos rijden te maken, maar meer met mijn eventuele rijkunst.![]()
Gelukkig is dat niet aan de orde, moet er niet aan denken.......
Ik hou niet van hacks, vind het ondingen.![]()
Zou er nooit mee willen rijden.
Twiggy2008 schreef:Misschien kan men zich hier beter focussen op bepaalde dressuurruiters, of ze nou met bit of zonder bit rijden, sommigen zijn ronduit paardonvriendelijk bezig! Dit soort zaken zie ik met en zonder bit gebeuren, helaas. Moet je eens op een gemiddelde wedstrijd kijken, pfffffff......
Heike schreef:Eigenlijk zou dit topic " onvriendelijke mensen rijden bitloos" oid heten. Nu lijkt het alsof bitloos onvriendelijk is.
Asyaa schreef:Laten we de gemiddelde ruiter, bit, bitloos, of whatever, eens een hele dag filmen, daarna even lekker gaan monteren zodat we een stukje van 2 seconden dat er net iets wat minder uitziet te vertragen naar 10 seconden, en dat op internet zetten. Wedden dat we dan van iedereen op bokt de stempel 'paardonvriendelijk' kunnen geven?
jouke_h schreef:Nounou lopen lekker combinaties rond daar in Ermelo!! Vind het jammer...zowel met bit en bitloos er blijft geruk en gepluk.
Twiggy2008 schreef:Ier, maar waarom rij je met een hack eigenlijk (als je de teugels toch los houdt)? Gewoon een vraagje van mijn kant, hoor, want ik rij liever met mijn Marylot met losse teugel..... en ik heb een sterk paardje vol eigen initiatief soms, maar voel me echt niet geroepen om met een sterk inwerkend hoofdstel te rijden.....
Ier schreef:Omdat op het moment dat ze het in haar hoofd haalt er van door te gaan, ik nog iets heb om haar terug te krijgen.
En daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat ik als een idioot ga trekken, maar een ophouding is dan al genoeg om haar tot bedaren te krijgen, terwijl ze met bit totaal niet meer te stoppen is. Het gebeurd niet vaak, maar op de momenten dat het gebeurd wil ik wel graag de controle houden (om ongelukken te voorkomen).
En omdat ik verder met los teugeltje rijd, vind ik het ook niet erg om met de hack te gebruiken.
Twiggy2008 schreef:Snap ik, hoor, dat je ongelukken wilt voorkomen.... Dank je, dan begrijp ik je.... Luistert ze niet naar andere optomingen dan?