Ook ik ben het boek aan het lezen. Opzich vind ik het een fijn boek met practische tips waar ik op kan letten. Maar de belangrijkste boodschap vind ik toch dat je je eigen weg moet zoeken qua gevoel en samenzijn met paarden. Het scheelt voor mij dat ik Klaus live aan het werk heb gezien pas; de details van hoe iemand echt werkt zie je niet op een foto (ten minste, ik niet). En ik heb mn boek laten signeren

Hoe Klaus verder als persoon is en wat hij in het verleden allemaal gedaan zou hebben: het zal wel. Op mij kwam hij vriendelijk, oprecht en een beetje apart over. Dat aparte vind ik geen probleem, want als hij volledig ´normaal´ zou zijn geweest zou hij ook wel ´gewoon´ zijn gaan paardrijden en had hij nooit een andere manier gevonden.
De cursussen die hij geeft vind ik te duur, dus daar doe ik niet aan mee. Als ik milionair was geweest had ik het wel gedaan, maarja, kunt niet alles hebben he. Dat mensen ervoor kiezen om er wel aan mee te doen prima, die hebben echt het gevoel dat het zo moet zijn.. Maar ik vraag me dan af: wat verwacht je nou eigenlijk voor dat geld? Wat moet er gebeuren wil het voor jou de moeite waard zijn geweest?