Soylatte schreef:Zonet ontstond er een idee dat zich ontwikkelde uit een gedachtenspinsel. Namelijk een nieuwe theorie over het Natural Horsemanship. Het is allemaal heel verklaarbaar. Het is gewoon puur een Verlichting onder het paardenvolk. Zie het zo: een aantal Verlichte Denkers zijn opgestaan. Alexander Nevzorov, Pat Parelli, Emiel Voest, Klaus Ferdinand Hempfling… De Verlichte Denkers uit de paardenwereld! Ook zij hebben dus ondertussen een groep aanhangers gekregen: de Natural Horsemanshippers. Maar ook een contra-beweging ontstaat: de anti-revolutionairen. Mensen die niet geloven in de onzin die er wordt verkondigd. Conservatieven. Zij blijven in God geloven in plaats van zelf na te gaan denken. In de lijn van de paardenwereld: zij blijven in die top geloven, in plaats van in te zien hoe ver we van huis zijn geraakt met alles wat we doen. Puur een vergelijking met de Gelovigen en de toen opkomende Humanisten. Zij waren geïnspireerd door de Verlichte Denkers. Echt, het is me zo duidelijk.
Ook zou je de theorie van Marx in de strijd kunnen gooien. Maar ook ik ben liberaal, en zou niet gaan voor een opstand door het ‘gewone volk’ tegen de bourgoisie van de paardenwereld, de Anky’s en de andere toppers, maar eerder voor een georganiseerde revolutie. De onderlaag van de bevolking aanpakken, het proletariaat, zij moeten voor zichzelf gaan denken en verlicht gaan denken! Als er nu maar steeds meer mensen het licht gaan zien, de ogen openen, open staan voor het feit dat er meer is dan dat wat zij kennen.
Langzaam, héél langzaam komt er verbetering in die hele prestatiezieke, conservatieve paardenwereld.
Ik heb nog niet vaak zoveel onzin bij elkaar gehoord